lördag 6 februari 2010

Tankar om första delfinalen i Melodifestivalen 2010. :)

Ja, då har årets största musiktävling börjat igen. :) TUMMEN UPP PÅ DET!! :D Personligen ÄLSKAR jag Melodifestivalen, det har jag alltid gjort och kommer alltid att göra. :)
Årets progamledare tycker jag gjorde ett mycket bra jobb, faktiskt. Jag blir alltid så himla löjlig och skrattar hysteriskt åt allt som händer när det är Melodifestival, men det är kul det också. ;)
Jag hade inga större förväntningar på dagens låtar, dom har blivit sämre dom sista åren, men i år hade dom lyckats med dom flesta av låtarna, faktiskt. Jag tyckte att det var helt rätt att Salem Al Fakir gick till final, Ola med, även fast jag inte är något större fan av honom, men jag måste erkänna att låten faktiskt var ganska bra. :) Jag hade gärna sett Pain of Salvation i Globen också, men jag är glad att dom tog sig vidare till 2:a Chansen i alla fall. Jag tycker däremot att det var synd att Linda Pritchard, som sjöng "You're making me hot-hot-hot" skulle gått vidare, men där höll inte svenska folket riktigt med..
Jag är inget större fan av rapmusik, men Frispråkarns låt var faktiskt inte helt fy skam! :)

Nu kan jag knappt bärga mig tills nästa lördag! :D
Peronligen tycker jag att det här årets logga är riktigt ful!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar