måndag 8 februari 2010

Titta, tänk - upptäck.

Idag på bussen hem satt jag själv, vilket resulterade till att jag hade väldigt tråkigt. Jag satt och tittade uppåt, mot himlen typ och så inser jag plötsligt hur fina träden är, jag pratar alltså inte om träd med löv, eller ja vid den här årstiden finns det kanske inte så mycket löv på några träd, men jag insåg att tallar är extremt vackra "i kronan" eller vad man nu ska säga. Jag har inte insett det förrens idag.
Jag tittar varje dag in bland stammarna och tänker att det ser så otroligt brunt, grått, vitt och tråkgit ut, men jag har aldrig testat att titta upp i trädkronorna och sett det fina där uppe. Kallar mig gärna löjlig, men det var nästan magiskt. Det insåg jag på bussen hem, en helt vanlig måndag.

Det är fantastiskt vad man kan se om man bara tittar och tänker lite. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar