söndag 2 december 2012

2 år

Idag är det två år sedan min bonusmormor gick bort. 
Jag träffade henne för första gången när jag var runt 8-9 då vi blev grannar. Det tog inte lång tid efter det som hon började presentera mig & Lovisa som sina barnbarn, vilket jag inte reflekterade mycket över då. Tiden gick och under somrarna var vi inne hos henne nästa varje dag och gick med ut med hundarna eller flaskmatade något av lammen hon tog hand om. Allt som jag blev äldre förstod jag hur mycket familjen betydde för henne och att vi var en del av den. Trots att vi bara känt varandra några år.
Hon blev diagnostiserad med cancer och kämpade i nästan två år mot den. Till slut gick det inte längre. 
Hon var en av de mest fantastiska människorna jag någonsin träffat och förmodligen någonsin kommer göra

Som en lugn och stilla bris,
tröstande och varm,
Som en moders hand på öppna sår,
som en kärlek utan pris
En tanke utan harm,
vill du följa mig vart än jag går?

 Låten Till en ängel är från början gjord av Sonja Aldén och får mig nästan alltid att gråta då den spelades på begravningen.   

Alltid saknad, aldrig glömd.
// Ottilia 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar