tisdag 11 december 2012

Snökaos, minst sagt!

Hej på er! :)

När jag vaknade idag hade det kommit flera dm snö under natten och jag kollade överallt om bussarna var inställda eller om bron var avstängd. Men så var inte fallet så jag tog på mig mina varmaste kläder och begav mig upp till bussen i snö som var upp till knäna. Bussen var sedan bara 11 minuter sen, vilket är helt fantastiskt med tanke på vädret. Under dagen höll jag sedan koll så att bron inte stängdes av, vilket den inte gjorde så jag kunde lätt ta mig hem. ;)
Såhär såg det ut när jag stod och väntade på bussen idag.

Vi var på Konstmuséet på Nutida Konsten idag och fick kolla på lite olika konst. Jag gillade Johanna & Siris(som går i bildtrean, de har målat utifrån vad människor blir provocerade av och har sedan fått hänga upp målningarna där, riktigt bra jobbat!) och den sista som egentligen var som en enda stor röra och det skulle kännas som en riktig konstateljé. Där fanns mycket intressant konst att titta på! :) Mer information hittar ni här.
Sen hade vi religion, idag började vi prata om islam. ;)
Sista lektionen var musikal där vi fick berätta om våra bästa minnen från förra veckan. Alla hade olika och de flesta var faktiskt riktigt roliga! :)

Här kommer lite bilder från dagen och all snö som har kommit både i natt och idag. 
Det var inte ens plogat överallt inne i stan.

Julkänsla i slottsallén. :)
Mysigt...

Här var det skottat igår - det syntes inte alls idag.
 // Ottilia :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar