söndag 19 maj 2013

Uggla i P4

För några månader sen lyssnade jag på P4 av en ren slump och de pratade om hur situationen på äldreboendena ser ut. Jag tyckte då att det lät som att det var Magnus Uggla som pratade och konfronterade människor men jag tänkte att det nog inte var han. Men en liten stund senare visade det sig att det var han vilket gjorde att jag lyssnade lite extra då jag kan tycka att han är rätt så intressant. Jag insåg senare att det var hans radioprogram Uggla i P4 som går varje fredagseftermiddag i just P4 som jag hade lyssnat på. Sedan dess har jag lyssnat på alla program i efterhand(eftersom jag går i skolan till 14.00 på fredagar och de sänder mellan 13.05-15.00) och jag gillar det verkligen! Om man lyssnar på inspelningarna har de klippt bort musiken och nyheterna vilket gör att man bara behöver lyssna på det absolut bästa. Som sidekick har han varje vecka Emma Wiklund som faktiskt är riktigt härlig! :) De pratar om allt möjligt under de två timmarna de sänder och det är oftast väldigt intressant och roligt att lyssna dessutom. ;)
Bildkälla.
// Ottilia :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar