tisdag 29 september 2009

Stockholm, here I am :D

Helluuuuuuu! :D
Ett, två tre! Jag är i Stockholm! :D Snacka om att jag stormtrrivs här hos Anna & Per ! Haha, jag vet, det rimmade x)
Men i alla fall, igår äkte jag buss i 6 timmar(!!!!) för att komma hit. Det var lite smått segt när ingen av mina kompisar svarade på mina sms.. Men skit samma!
Idag vaknade jag vid sju och kunde INTE somna om. Men jag låg kvar i sängen tills 08.15 typ x)
Vid typ 09.00 tg jag och Per tåget och tunnelbanan till Dramaten, eller Kungliga Dramatiska Teatern Som den egentligen heter. Per visade mig sin loge, det var ju ganska mycket större än dom i skolan x)
Sen gick vi runt och kollade lite på dom olika avdelningarna. Han visade mig repsalarna. I en av replokalerna var Johan Rabeaus! Jag har alltid haft intrycket av honom som tjurig, men där tog jag minsann fel! Han hälsade glatt på mig och fortsatte sen med sitt. När vi sen skulle gå därifrån kommer självaste Gösta Ekman! Han hälsade också glatt på mig och tyckte att det var roligt att jag ville vara där. :D Jag måste ju säga att hanvar extremt trevlig och att det kändes lite speciellt att ha träffat honom.
När vi är påväg mot där dom syr kostymerna mötte vi Christoffer Svensson och Ellen Matsson. :D Jag kände igen Christoffer, han var väldigt trevlig! :D
Vi gick bort till där dom syr alla kläder till föreställningarna. Dom var trevliga, vi träffade på en hattmakare, hon gör också blommor, för hand! Dom ser ut som tygbommor man kan köpa i affären fast mycket finare då såklart!
Per visade mig Stora Scenen. :D Och jag måste ju säga att dom ar rätt namn till den, för den var verkligen STOR!
Lilla scenen hade också rätt namn, den var lite mindre, men fortfarande MYCKET större än den i skolan!
Matdags. :) Det blev raggmunkar och fläsk. :) I matsalen satt Danilo Bejarano, han som är med i "Göta Kanal 2 - Kanalkampen", men jag måste säga det, han hade HEMSKA byxor på sig x) När vi satt där och åt kom Björn Granath, han som spelar Madickens pappa. Jag kände igen honom, men kunde inte koppla vem det var, men när Per sen förklarade kom jag på det.
Vi gick sen vidare till sminket och där dom gör perukerna. Det var riktigt coolt att se alla peruker dom gjort, som dom faktiskt också gör av riktigt hår! :O
Per behövde lite hjälp att plugga repliker så jag fick läsa dom som han inte hade. Det var kul, och nu kanske jag känner igen lite på provdagen på torsdagen :)

Ikväll blir det att gå på "Final" med Per. LÄNGTAR! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar