måndag 11 oktober 2010

Estetmåndag 11/10-2010 :D

Enda sen vi slutade vid tjugo över ett måndagar har måndagar varit en av mina favoritdagar, vilket jag inte trodde skulle hända - någonsin. Men måndagar är faktiskt inte så farliga ändå. Särskilt inte om man gör det bästa av dagen. ;)
Av någon anledning var jag på väldigt bra humör idag, liknande mitt Skansen-beteende, vilket var otroligt längesen! Och faktiskt mår jag otroligt bra just nu av att jag har varit på så bra humör idag. :D
Jag börjar väl där dagen började. ;)
Historia. :/ Vi ska ha redovisningar nästa vecka, så Tilda och jag ställde frågorna till varandra som vi har skrivit och båda kunde det så vi bestämde oss för att prata istället för att göra det vi skulle, och Sven var ju inte i klassrummet. ;) Sen var det ju fler som hakade på oss, som faktiskt hade saker att göra. x)
EOS. :) Måndag = musik. :D Reidar, Siri , Danielle & jag repade på vår känslolåt och sedan spelade vi upp den för gruppen. Blev riktigt bra tycker jag. :D  Sen skulle vi börja skriva egna låtar, jag ska skriva tillsammans med Siri, Maja & Amanda. ;) En sorgsen ballad har vi tänkt oss, det blir nog bra så fort vi kan komma på en text. x)
Mat. :) Jag gick ner till Bunkern för att vänta på Vendela så att jag slapp äta själv, när jag satt i Bunkern kom för tvåorna och hämtade böcker och sedan kom treorna och satte sig där jag redan satt. Så där jag satt jag, en ensam liten etta... x) Till slut kom Vendela i alla fall och vi gick och åt. Tilda, Tove, Hanna & Erika kom och satte sig vid vårt bord. Tilda skulle gå och hämta mjölk och när hon gick tillbaka trampade snett, skrek till och var nära på att tappa mjölken över sig. x) Sen gick hon och hämtade knäckebröd och Tove kom och satte sig hos oss igen. Vi satt och pratade och helt plötsligt går Tildas knäckebröd sönder och hon tappar det i sitt mjölkglas, HAHAHAHAH! x) Tove och jag skrattade verkligen åt henne vid det här laget. ;) När vi till slut kom ut ur matsalen upptäckte Tilda att hon hade fått smör på sin tröja också, Tove och jag asgarvade lite mer åt henne, sen konstaterade Tilda att det inte var riktigt hennes dag idag....eller? x)
Naturvetenskap. :/ Sven babblade på om energi och jag fattade precis lika mycket som jag gjorde på högstadiet när Gert gick igenom samma sak med oss - INGENTING. Det verkar inte som om det är min grej. Tur att jag inte valde NV!  ;)
Sen var skoldagen slut. :D När jag kom på bussen satte jag mig hos Edward, precis som jag brukar göra på måndagar. ;) Vi satt och pratade och jag berättade att jag skulle vara slav på historiaredovisningen nästa vecka och det första han säger är: "Estet!!" Men han sa att det var okej så länge jag inte sprang runt på alla fyra, lät som en gris och pratade om kött... x)



Bara för att jag har haft en superbra dag med min klass blev det en väldigt lång uppdatering - för en gång skull. ;) Jag hoppas verkligen att det här humöret håller sig till imorgon. ;)
Nu ska jag kolla efter nya Johan Glans-klipp på YouTube. :D

// Ottilia. ;)

Just det!
Nu var jag ju nära på att glömma Dagens kommentar, som idag går till Hanna;
- Jag skulle seriöst slicka tio nakna fötter för en påse cheeseballs!
HAHAHAHAHAH! x)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar