torsdag 21 oktober 2010

Snö och bombhot - vad väntar härnäst?

Ja, att det låg snö ute i morse gjorde mig ju inte bättre humör än vad jag var på när jag vaknade. Men det var bara att bita ihop och gå till skolan ändå. Jag insåg att jag behöver införskaffa en ny vinterjacka och nya vinterskor när jag kom ut och det var svinkallt. ;)

Jag vet inte vad som hände med mig idag, jag blev jätteflummig och visste inte riktigt vart jag skulle ta vägen. Jag fick för mig att jag & Hanna skulle springa baklänges genom estetkorridoren(jag är ju estet, därför är allt tillåtet ;)) sen tyckte jag att vi, alltså Hanna & jag, skulle hoppa från andra våningen till första i Gallerian. Hanna tyckte inte riktigt att det var en bra idé, jag är inte riktigt säker på varför... x) Sen gick vi till simhallen eftersom vi skulle simma på idrotten idag, yay! :D Hanna & jag var lika pepp hela tiden, efter simmandet, hoppandet och åkandet i rutschkanan blev det pepparkakor i bastun tillsammans med Tilda, Hanna & Snaedis. :D

När vi kom ut från simhallen, Tilda, jag, Maja, Danni & Mirjam, var det avspärrat. Det var någon som hade ringt till polisen och sagt att han hade en bomb runt magen och hotade med att utlösa den, så Norra Vägen var avpärrad. Jag kan ju inte säga att någon av oss tog det på så stort allvar. Men när jag sen tänkte lite på det insåg jag att vi faktiskt var ganska nära dramat. I alla fall så struntade vi i det och gick istället till franskan, och vi var lite sena. :) Tilda, Lisa, Ingeborg & jag diskuterade bombdramat under lektionen, Lisa & jag konstaterade att vi skulle bli riktigt rädda om det faktiskt skulle smälla - vilken jädra smäll! HAHAHAHAHAH! x) Vi lyssnade på en låt på franskan som hette Footballeur Du Dimanche, till slut hade Tilda, Lisa & jag till och med en liten dans till den. Inte ens Ann-Charlotte kunde hålla sig för skratt. :D

När franskan var slut fick jag sms av Sebbe som inte hade kommit med sin buss hem, så jag stressade ner till stationen för att hinna träffa honom lite. :) Jag var tvungen att gå en annan väg, nästan hela vägen ner till stationen var det polisavspärrningar, det var poliser överallt och det körde polisbilar överallt också, inte ens då blev jag rädd, snacka om att inte ta det på allvar!
När jag kom ner till stationen satt Sebbe där och efter en liten stund ringde mamma, hon kom och hämtade mig & Sebbe så att vi slapp åka bussen. Madde Ferm kom också efter en stund så jag pratade lite med henne också - jag var väldigt flummig, hahha! :D

Imorgon blir det filmkväll hos Lottie! :D




// OTTILIA.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar