fredag 31 december 2010

Näst sista kvällen av 2010. ;)

Happy new year, eller vad jag nu ska säga. ;)
Nu är jag sån där som jag alltid är när jag fyller år eller det är nyår, jag ångrar mig och paniken är nära. Varför vet jag inte....det hara alltid varit så, jag har alltid ångrat att jag inte gjort vissa saker under året som gått. Den som var uppmärksam nu la säkert märke till att det är två gånger om året dettta händer, inte bara nyår då det börjar ett nytt år, utan även min födelsedag då det börjar ett nytt år i mitt liv.
Man brukar ju säga "nytt år - nya möjligheter" och ja, det kanske stämmer. Men tänk om jag inte vill ha nya möjligheter, tänk om jag vill ha allting som det var förut? Det är bara att leva med det, det kommer aldrig bli som det var förut och det är bara att acceptera.
Jag vill inte att det ska bli 2011, fråga mig inte varför. För jag har inte något svar på den frågan.
Det kan kanske vara för att jag inte har fått svar på alla mina frågor, för att jag vill ha kvar det gamla eller kanske för att jag är rädd för framtiden. Eller är jag bara löjlig. Ja, så är det nog. Jag är löjlig.


Nu ska jag sova och drömma något betydligt roligare än vad jag gjorde häromnatten, jag har aldrig någonsin varit så ledsen i en dröm. Men jag grät inte när jag vaknade. Aja, jag ska drömma om Tove & Tilda eller kanske Sebbe. Vem vet?  ;)
Jag säger det en gång till:
GOTT NYTT ÅR!

// OTTILIA. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar