måndag 16 maj 2011

A rainy spring day

*sjunger*
The rain cleans the nature
It washes away the dirt from the ground
Just like it washes away the pain from a broken heart

After the rain it and the pain there will be sunshine
And the sun will shine on your newhealed heart
*slutar sjunga*
By Madde & Ottilia, 3 juni 2009

Slutet av åttan - det var tider det! :D
Det har ju regnat till och från hela dagen, då kom jag ihåg texten som Madde & jag skrev när vi var flummiga i bussen hem till henne efter skolan.  :D
Madde tyckte verkligen att jag skulle blogga tidigare i eftermiddag. Så jag blir väl så illa tvungen att göra det då.. ;)
Min dag har varit hyfsad. På teatern hade vi kontaktimprovisation, det är ganska kul. Motståndsärtan! :D På engelskan hade Tove, Tilda & jag prat-delen på engelska nationella. Det gick ganska bra och det var faktiskt lättre än vad vi trodde att det skulle vara. :)
När jag hade slutat traskade jag ner till stationen för att få tiden att gå. Jag messade samtidigt med Madde - det visade sig att båda två var på stationen. x) Hej, vi är uppmärksamma! ;)
När jag kom hem tittade jag på O.C. och skrev på historiarapporten. Jag är sjukt trött på den nu! :S

Har jag något mer att prata om tro? Juste, Sverige förlorade mot Finland i hockey med 6-1 igår. Och mamma(!) tittade. :O
Vi kom trea(pallplats - brons) i Eurovision i lördags dessutom. Det var ju lite bättre presterat av Saade än av hockeylaget. I Eurovision är det typ 25 länder som tävlar, att vi lyckades komma trea då är inte så dåligt! ;) Bra jobbat Saade. :)

Nu ska jag tittade lite på Glee. :)
Ha det bra. :D
// OTTILIA. :) 

2 kommentarer:

  1. Tihi, är så stolt över vår lilla låt! :D Ska seriöst sätta upp den på väggen brevid vår andra dikt, haha! ;)
    Bra att nationella gick bra! Vi har inte haft våra än, vår lärare har varit borta i 2 veckor :/
    Och vi var bra som vanligt som inte ens märkte att vi båda var på stationen, haha!
    Erkänn att det har gått superbra för Sverige dom senaste dagarna i tävlingar? Galet :O

    SvaraRadera
  2. Haha gör så! :D
    Haha, Sverige äger! :D

    SvaraRadera