onsdag 18 april 2012

Tjuven om natten

Hanna höll i dagens idrottslektion vilket betydde att vi värmde upp med något som hon kallade Piraterna(som hon hittat på själv då hon inte kom ihåg det riktiga namnet x)) och sedan satte vi ut allt vi kunde hitta för att leka Tjuven om natten eller Indianerna som jag kallar det. ;) När vi gjorde det kändes det nästan som ett krig mellan oss. Vi mot dom som kollade efter oss. Jag tror att vi kanske ska ha lite klarare regler nästa gång, annars blir det alltid bråk om vad som gäller och så vidare.
Mirjam tröttnade verkligen på allt, men till slut kom hon på det briljanta idén att ta en av madrasserna och hålla framför sig och gömma sig bakom. För detta belönades hon av en applåd för kreativitet(även denna gången var det Viktor som startade applåderna, det har blivit lite hans grej på senaste tiden). ;)
Hela leken resulterar nu i att jag har x antal blåmärken på mina ben.. Jag tror också att jag slog i knäet någon gång för just nu känns och ser det svullet ut. Det är varmt också, så vi får väl se hur det går imorgon och om jag kan gå över huvudtaget. x)


Var på Kalmar Teater och tittade på föreställningen Järnnatt med alla som går teater och några som går musik med. :) Den var otroligt bra och trots att det var ett tungt ämne de tog upp var det ändå roligt vissa stunder. Det var bara två skådspelare men båda gjorde dialoger med sig själva. Det var otroligt roligt att se och hur dom gjorde för att få det att fungera. Efteråt fick vi ställa frågor till skådespelarna då dom satt på en varsin stol vid scenkanten. ;) Det är väldigt sällan som man får göra det och det var första gången för dom med så det var jätteroligt! :)

// Ottilia :) 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar