fredag 29 juni 2012

Algutsrums sommarmarknad

Där har jag spenderat hela min lediga fredag. ;) Dagen började med att jag blev väckt av Viktor vid 8 och senare cyklade upp till Algutsrum för att möta upp Vendela, Hanna & Snaedis som skulle befinna sig på marknaden. Men när jag kom upp till Vendelas hus och hade ställt cykeln där ringde jag till Vendela och det visade sig att dom hade försovit sig. x) Good job! ;) Jag skrattade lite åt dom medan dom sprang runt och gjorde sig i ordning. ;)
När vi sen väl kom upp till marknaden gick Hanna & Snaedis ifrån oss så att dom hann titta på det dom ville innan dom skulle gå till bussen. ;) Vendela & jag blev hungriga så vi gick hem till henne och åt lite innan vi fick lotsa Viktor rätt så att vi kunde gå upp till marknaden tillsammans. :) Vi hann gå runt i ett par timmar innan Viktor skulle ta bussen hem igen och vi åkte ner till Färjestaden(och fick ta en superomväg) för att Vendela skulle ta ut pengar. ;)
När vi sen kom tillbaka köpte vi langos av Tilda innan vi gick hem till Vendela för att ta på oss lite varmare kläder då det mulnade på en smula. ;) När vi kom upp för en fjärde runda mötte vi upp Sebbe,  Kevin, Smalis & Ralle och gick sen med dom i drygt en och en halv timme innan vi kände oss klara och gick hem till Vendela. ;) Jag hjälpte henne med lite grejer innan jag cyklade hem och gjorde mat. ;)
Langos - en så kallad Svensson - väldigt gott! :)
Så nu känner jag mig ganska slut både i huvudet och i benen. ;) Men jag känner mig trots det väldigt nöjd med dagen. :) Som vanligt träffade jag massa människor jag känner som jag inte sett på ett tag, det är fördelen med marknader. ;)
Både Vendela & jag brände oss sådär snyggt idag... ;)
Nu ska jag sätta mig nere hos mamma och äta daimtårta och dricka jordgubbsteet jag köpte idag. :)
Te & godis :)
// Ottilia :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar