söndag 6 oktober 2013

Helgen i korta drag

Hej på er. :) 

I fredags var det kanelbullens dag så när jag kom till skolan luktade det nybakade bullar överallt, vi har nämligen vårt klassrum precis över Danska Wienerbageriet. ;) Vi fick inga bullar av skolan, som vi hade föreslagit häromdagen. Men Linnéa, som är en av de andra deltagarna, hade med sig bullar till allihop som vi åt på fikarasten. :) Vi halv tolv tyckte vår lärare att det var nog för idag så vi fick sluta då. :) Pojkvännen kom och hämtade mig någon halvtimme senare, körde hem mig och sen möttes vi upp igen på marknaden. Där hittade jag vykort, garn, te och det obligatoriska, godis. :) När vi kände oss nöjda åkte vi hem till honom där vi åt tacos och sen åkte hem till Tobbe en stund innan det blev dags att börja röra sig in mot stan för att se Skumtimmen på bio. Det är verkligen en film jag jag kan rekommendera! Men jag tycker nog ändå att boken är bättre, de har gjort ett bra jobb med manus och sådär men jag kan tycka att den är lite otydlig ibland. Jag är inte säker på att jag hade förstått allt om jag inte hade läst boken innan. Men gå och se den! :) När filmen var slut stod alla pojkvännens kompisar och väntade på oss så vi åkte med dem till Maxi och stod där en stund innan vi åkte hem och sov.
Igår gick pojkvännen upp vid halv nio för att befinna sig hos tandläkaren vid tio i nio, men jag låg kvar och lyssnade på Stickpodden tills han kom hem då jag inte kunde somna om igen. När han kom hem igen la han sig och då somnade jag om nästan direkt. :) Sedan gick vi upp vid 12 och jag begav mig ner till Färjestaden för att vara där vid ett och efter många om och men hamnade jag hos Lottie där jag sedan spenderade eftermiddagen tillsammans med Madde. :)
Idag har jag städat lite här hemma innan jag gjorde mig i ordning för att gå på 4- och 31-årskalas hos pojkvännens storasyster. :) Det var mycket trevligt och jag åkte därifrån runt sju. :)

Imorgon är det skola igen och jag ser verkligen fram emot det! Det känns roligt att få komma dit och känna av den härliga stämningen igen efter helgen. :)

// Ottilia :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar