tisdag 1 oktober 2013

Stickning & service

Hej på er. :) 

Igår var första dagen på serviceutbildningen jag ska gå de kommande tre månaderna. När jag kom dit var det lite nervöst men när vi hade haft ett kort upprop och gått en runda och tittat på alla nödutgångar och lokaler kändes det ganska bra. Vi fick prata lite med varandra och fick all information vi kan tänkas behöva innan vi mjukstartade med att prata om vad service är.
Idag började jag vid 9 och när jag kom dit var klassrummet tomt. Så jag satte mig och stickade en stund innan de andra trillade in under tiden. De andra är väldigt trevliga och det är härlig stämning. Det är väldigt blandade åldrar, allt mellan 19 och 60 år. Men jag gillar det! :) Idag på lunchen satt vi och diskuterade allt mellan himmel och jord, jag passade även då på att sticka lite. Att hitta samtalsämnen har än så länge inte varit så svårt att hitta, vi håller ju fortfarande på att lära känna varandra. ;) Igår var vi typ 20 pers och då var klassrummet fullt och idag var nästan hälften borta och vi fick ett tillskott på två till som också kommer vara med. Så det kan bli trångt om alla befinner sig på plats.
Idag är det första oktober det betyder att socktober har börjat. För er som inte är så insatta i stickvärlden betyder det att det är sockor som gäller den här månaden. Förra året stickade jag inga strumpor under oktober och eftersom jag precis hade gått med i flera olika stickrelaterade grupper på Facebook just då kände jag mig lite dålig. Men i år tänker jag kompensera upp det! Jag har sockgarn så att det räcker till att sticka minst 12(!!!) par strumpor. Och jag har avmaskat ett par idag också, jag har ju så otroligt mycket tid som jag kan använda till stickning. Jag stickar på bussen in till stan på morgonen, sedan när jag sitter och väntar på att klockan ska bli 9(när vi börjar), kafferasten på en halvtimme på förmiddagen, lunchrasten som är en timme och sedan på bussen hem. Bara idag har jag stickat en strumpa, jag gjorde jag klart den på bussen hem och kände mig rastlös när jag inte längre hade något att göra. ;)
Bildkälla.
// Ottilia :)

1 kommentar:

  1. ÅH, är så stolt över dina sticktalanger! Heja heja! :D

    SvaraRadera