söndag 4 maj 2014

Min helg

Hej på er. :) 

I fredags slutade jag vid halv fyra, då åkte jag hem lite snabbt innan jag åkte bort till pojkvännen. Vi var på treårskalas där vi fick både tacos och tårta. :) Den nyblivna treåringen var väldigt glad och tyckte att ballongen som satt på en av presenterna var det bästa.
Igår fick jag sparka upp pojkvännen vid tio i tre då han skulle till jobbet. Men när han väl hade åkt till var jag piggare än vad han var så jag kunde inte somna om direkt, men till slut gick det. Jag vaknade sen igen runt nio och gick upp tjugo över. Vid halv tio kom pojkvännen hem igen och vi åt frukost ute innan han ville sova en  stund till innan han skulle åka till jobbet igen. Jag åkte hem ett par timmar senare och begav mig sedan in till stan. Jag var på Stadsmissionen och hittade tre stickade tröjor, ett linne, fyra böcker och en blomkruka. :) Sen åkte jag till Biltema för att köpa bromsbelägg till bilen men när jag kom dit hade dom inte det så jag fick åka till Mekonomen istället och hann precis innan dom stängde. ;) Jag åkte sen hem igen och tittade på TV ett par timmar innan jag begav mig hem till kusinerna på 20-årskalas. :) Det var en mycket trevlig kväll med många skratt och jag kom hem runt tolv.
Idag gick jag upp vid åtta och satte mig i soffan och tittade på all dålig morgon-tv jag kunde hitta. ;) Lite efter tolv åkte jag hem till pojkvännen för att lämna mina bilnycklar så att han kan fixa bilen imorgon. När jag kom dit satt han i soffan och sov så jag väckte honom och höll honom sällskap i typ en timme innan han skulle åka till jobbet igen. Själv begav jag mig hemåt där jag tvättade lite och plockade i ordning. För kvällen har jag egentligen inga planer mer än att jag ska spendera den i soffan. :)
Jag hittade ett bildäck i pojkvännens soffa, precis som att det hade sin naturliga plats där.
Fynden på Stadsmissionen, blomman köpte jag på Blomsterlandet. ;)

// Ottilia :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar