tisdag 13 maj 2014

Tisdag 13 maj

Hej på er. :) 

Idag har jag varit ledig och bestämde mig för att plocka fram bakmaskinen och baka lite bröd, men mjölet tog slut igår så jag cyklade iväg till affären. Det var så pass varmt att jag kunde lämna jackan hemma men ändå behövde ha en stickad tröja och sjal på mig för att slippa frysa. På väg till affären hade jag hemsk motvind och jag ångrade starkt att jag inte tagit bilen istället men när jag cyklade hemåt igen hade jag medvind och få tyckte jag faktiskt att det var värt det, trots att jag hade flera kilo mjöl och socker extra med mig i cykelkorgen. ;) 
När jag hem gjorde jag en kanna te och tog med mig stickningen med mig ut. Jag satt en stund och bara lyssnade på fåglarna som kvittrade medan jag drack te innan jag tog upp stickningen. Efter en halvtimme ungefär känd e jag en regndroppe och tänkte att det nog inte skulle bli värre än så men det dröjde inte länge innan jag snabbt fick plocka ihop mina grejer och skynda mig in för att slippa bli blöt. 
Resten av dagen lyssnade jag på när bakmaskinen gjorde jobbet åt mig samtidigt som jag tvättade, stickade och lagade mat. :) Igår kväll började jag på lovikkavantarna jag tänkt sticka länge och blev klar på ungefär tre timmar och idag gjorde jag klart den andra också. :)

// Ottilia. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar