tisdag 9 augusti 2016

Till(baka) på jobbet

Hej på er. :) 

Idag jobbade jag första dagen efter semestern. Jag fick hoppa in ett par timmar tidigare då en av de andra tjejerna var sjuk och fick stå i kassan halva dagen innan jag kunde gå ner till Mange på vitt som var tanken från början. Jag fick jobba ikapp litegrann efter semestern, som vanligt sprang tiden iväg så hann inte riktigt klart men jag hoppas att jag kan bli det nu i veckan.
När jag skulle cykla till jobbet idag tog jag på mig en stickad tröja och gick ut men bara efter ett par steg utanför dörren märkte jag att det inte var särskilt varmt så jag gick in och tog på mig en jacka innan jag cyklade iväg. Det var precis som att hösten redan har kommit, lagom till att min semester är slut. Men för hoppningsvis kommer värmen snart tillbaka. :) När jag cyklade hem, och nästan var hemma, fick jag lust att baka. Jag har inte haft någon direkt baklust på länge så när den nu slog till en tisdagseftermiddag efter jobbet passade jag på. Jag åt först lite och sen gjorde jag Pariserbullar. Jag har gjort vaniljbullar tidigare som inte blivit så bra så jag var lite fundersam på om de verkligen skulle bli bra. När jag tre timmar senare kunde smaka en smakade den fantastisk och jag är så nöjd! :) Den första plåten fick vara inne ett par minuter för länge och de brändes lite grann, den andra plåten blev däremot mycket bättre! :)
Körde som Roy Fares med spritspåse och blev överraskad över hur enkelt det var. :)

Imorgon börjar jag 13:00 och på torsdag är jag ledig. :)

// Ottilia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar