måndag 8 augusti 2016

När semestern är slut

Hej på er. :) 

Nu är min semester slut men jag har tur som börjar jobbveckan med en ledig måndag. :) Min sista lediga dag spenderar jag framför Gilmore Girls i soffan med stickningen. Jag håller på med en kofta som i princip bara ärmar som saknas ju och det skulle vara både skönt och roligt att få den klar. Vädret är supertrist idag och just nu hänger regnmolnen tunga över stan. Jag börjar jobba 11:00 imorgon och jobbar bara till 17:00 och de andra dagarna är inte heller särskilt långa. Det ska faktiskt bli riktigt skönt att få komma tillbaka till jobbet och framför allt till alla rutiner. Hur skönt jag än tycker att det är att ta dagen som den kommer är jag vanemänniska och trivs allra bästa när jag vet vad jag ska göra och när. Sedan jag kom hem från England har jag inte gjort särskilt mycket, lillasyster & jag har varit på bio(som en del av min födelsedagspresent) och så har vi haft födelsedagskalas för mig & Anette(morbrors fru) som fyller år ett par dagar efter mig. Det var en mycket trevlig kväll och jag fick en massa fina presenter! :) När det var dags för tårta frågade jag om det inte fanns några ljus(jag vet nämligen om att det finns en kalaslåda med en massa kalasgrejer från när vi var mindre i deras kök) och Linnéa tryckte ner 22 ljus i tårtan. Den bästa överraskningen var när några av dem var busljus! För er som inte vet vad ett busljus är så är det ljus som tänds igen när man har blåst ut dem. Det var det roligaste vi visste när vi var mindre och vi fick hjälpas åt för att alla ljusen skulle slockna på varje kalas. :)
Jag var inne och lämnade lite kläder på second hand-butiken nere i stan och gick samtidigt in en sväng och tittade lite. Jag är ute efter en stor tavelram som jag har en plan för(tror att jag har tittat lite för mycket på Pinterest). Den får gärna vara ganska stor och det gör inte så mycket om den skulle ha bild i, jag tänker att jag kan plocka bort den. Jag hittade en jag tyckte var ganska fin men den kostade lite mer och då vågar jag inte förstöra den ifall den faktiskt skulle vara värd något. Jag hittade också små fotoramar med små ställ(titta på bilderna längre ner om ni inte förstår vad jag menar) i trä som jag direkt tänkte att jag kunde måla om. Sagt och gjort, jag köpte dem för 5:- styck och gick sedan för att köpa vit färg att måla om dem med. Jag målade dem ett par gånger och nu är de klara. Jag är faktiskt riktigt nöjd! Jag har inte fått i några foton riktigt än men jag lovar att jag ska lägga upp bilder när det är klart. :) 
3D-bio. :)
 


När man har städat undan alla vinglas och det finns vin kvar i karaffen får man dricka direkt ur. ;)
Det kommer komma en uppdatering om Englandsresan(tillsammans med en bildbomb) men det tar ett litet tag till. Jag måste rensa bland alla bilder innan. :)

// Ottilia :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar