onsdag 2 november 2016

Blip, blip, blip...

Hej på er. :) 

I måndags fick vi för första gången komma in i varuhuset. Det enda som fanns på plats var alla väggar men alla hyllor, piggar, prislappar och så vidare ska sättas upp innan vi kan börja plocka upp varor för att sedan kunna öppna. Vi har dragit mängder med pallar med grejer in i varuhuset och bara försökt ställa allt på alla avdelningar för att senare kunna sortera upp det. Men innan vi har fått ut det i varuhuset har vi gått igenom alla lådor som inte kommit direkt från centrallagret och blippat varenda streckkod på alla varor(en och en) för att sedan köra ut det i varuhuset. Jag fick två pallar med fiskegrejer idag på förmiddagen, jag gick igenom alla på ett par timmar men när jag trodde att jag var klar fanns det tydligen två pallar till med fiskegrejer på samma order som skulle blippas in på samma gång. Jag gick igenom låda efter låda och i varje låda låg det små lådor med flera fiskedrag i, alla drag skulle blippas ett och ett. När klockan var 17 skulle jag gå hem men jag fick stanna kvar en halvtimme extra innan jag var tvungen att gå, då fick någon annan ta över de två lådorna jag inte hunnit med. Då var jag helt slut i huvudet.
Första dagen. :)
Jodå, det krävs 7 man för att flytta på en pall.
Jag fick ta hand om kontorsgrejerna igår, allt skulle packas upp och märkas med rätt avdelning så att det finns till alla när det behövs. :)
Ordning och reda! :)
När jag kom hem slängde jag bara i mig lite mat och bytte om innan jag skulle gå till kören. Jag tvekade bra länge på om jag kanske skulle strunta i det men när jag väl kom dit var jag så glad att jag hade gått dit! Det ger så otroligt mycket energi och nu när jag kom hem var jag fylld med ny energi så jag ska nog orka resten av veckan galant! :)

// Ottilia :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar