söndag 27 november 2016

Första advent

Hej på er. :) 

Den här veckan har varit hektisk, intensiv och väldigt rolig! Vi öppnade varuhuset i onsdags och sedan dess har det strömmat in gäster som varit nyfikna på XXL och vad vi har att bjuda på. Det har varit många glada miner och vi har fått höra att de har fått bra service och att de är väldigt nöjda när de gått därifrån. Det värmer verkligen eftersom det har varit vårt mål hela tiden. :) Vi har haft kollegor som hela landet som har hjälpt oss och nu när de flesta har åkt hem känns det ganska tomt i varuhuset, men ändå ganska bra. Det är ju nu det börjar på riktigt! Vi har också haft VDn, vice VDn och koncernchefen på besök och de har varit otroligt nöjda och tycker att vårt hus är något av de finaste de har sett, det är verkligen ett kvitto på att vi har jobbat på bra de senaste veckorna! :)
Vi hade några krigare som sov i tält utanför varuhuset natten innan öppningen.
Delar av mitt kassagäng, bara några minuter innan öppning. :)
Igår var jag på julmässa på slottet tillsammans med Sahra som jobbar i Jönköping i vanliga fall, hon kommer vara min fadder den kommande veckan och ska lära mig allt hon kan innan hon åker hem på fredag. ;) Jag köpte en liten tomte, fudge och glögg innan jag begav mig hemåt för att sätta upp adventsljusstakarna och byta gardiner. Idag har jag jobbat, egentligen skulle jag ha gått hem vid 15 men kön var så lång att jag tänkte att jag kunde stanna till 16, det slutade med att jag gick från jobbet 17.20.
Den här veckan kommer vi igång med de vanliga arbetstiderna och det ska faktiskt bli skönt att få komma hem i vanlig tid och att inte jobba 12 timmar varje dag. :)

// Ottilia :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar