söndag 20 november 2016

XXL & körsång

Hej på er. :) 

Den här helgen är min enda lediga helg på några veckor. På onsdag slår vi nämligen upp dörrarna för allmänheten och det betyder väldigt mycket jobb framöver. Det ska bli så himla roligt att äntligen få sätta igång och göra det som faktiskt är vårt jobb. Just nu är allt kaos, i personalutrymmen(det står cyklar överallt) och lagret är fullt med grejer men varuhuset är så fint! I fredags blev vi äntligen klara och vi tog ett varv i butiken för att känna in hur det kändes. Vi testade också "Minuten" som några stycken får chansen att göra innan vi öppnar. De får en minut på sig att springa ett varv i varuhuset och får plocka på sig vad de vill och allt de får med sig över mållinjen, som är kassan, får de ta med sig ut utan att betala. :) Imorgon ska vi ha lite möten och jag ska göra en massa smågrejer som det inte funnits tid till ännu. :)
Det här sköna gänget kommer jag jobba med framöver. 💚
I helgen har jag sjungit en hel del. I fredags efter jobbet skyndade jag hem för att duscha och och byta om för att sedan springa iväg till Sandra där vi, i Joyvoice-kören, skulle sjunga på en julfest. Det togs emot bra och jag hade ett sånt glädjerus i hela kroppen när jag gick därifrån. :) Ikväll har vi haft ett extrarep i två timmar och snart är det dags för slutkonsert. Jag kommer inte heller kunna vara med förrän slutkonserten eftersom jag jobbar kommande onsdagar och uppträdanden.
Nu ska jag titta på Beck innan jag ska sova och imorgon börjar öppningsveckan. :)

// Ottilia :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar