torsdag 11 oktober 2012

Flams & trams

Heej. :)

Dagen har flutit på ganska bra trots att dagen inte startade riktigt lika bra. När jag kom till skolan var jag ganska sur för att KLT inte är vad dom lovar och för att det var K-A-L-L-T ute idag, bara tre grader när jag gick hemifrån. Brrrrr! Dessutom var jag hungrig men det problemet kunde jag åtgärda snabbt, jag hade ju frukost med mig. ;)
Engelska. :) Viktor & jag gjorde båda bra ifrån oss oh gjorde därför både high five och high tumme. ;)
Innan musikalen började satt vi nere i Bunkern och pratade lite sådär som vi gör ibland, det är av någon anledning alltid lika roligt att spendera lite kvalitetstid med klassen! :)
Musikal. :) Eftersom det var Dans födelsedag idag sjöng vi för honom(Jörgen skvallrade), vilket verkligen kom som en överraskning för honom men som har verkligen uppskattade. Han kompade oss dessutom på piano, vilket gjorde det ännu roligare. ;) Men framförallt blev han förvånad när Tove visste hur gammal han blev... ;) Sen övade vi på låtarna som alla är med på och även några av de andra. När vi var klara med det var det en halvtimme kvar av lektionen där Vendela & jag inte hade något att göra så vi gick ner till lärarrummet och pratade med Marie. Det är det som gör det lite extra roligt att gå i skolan, vi lär känna våra estet-lärare på ett helt annat plan än vad vi gör med dom "vanliga" lärarna. Samma sak gäller ju de med oss och Marie berättade idag att det är roligt att göra det och att lärare inte glömmer bort sina elever när de har slutat. Det känns ju faktiskt lite roligt. ;)
Mat. :) Nicka & le.....
Klasstid. Det började med att klassen blev lycklig, händer sträcktes upp luften och man såg ren och skär lycka i allas ögon. Berättar jag varför kommer ni tycka att vi är hemska. Själva mötet var sen väldigt mycket flamsigt & tramsigt och det kändes som att Marie & Jörgen inte ens orkade bry sig om att vi höll på som vi gjorde. Vi gjorde ju det vi skulle, det tog bara lite längre tid än vanligt. ;) Fina klass, vad ska vi göra utan varandra efter studenten?!
Sen var dagen slut, så Vendela, Tilda, Snaedis & jag besökte rektorn innan Vendela & jag åkte till Maxi och sen till City Gross. :) 

Som ni ju redan vet städade jag mitt rum när jag kom hem och när jag ändå hade dammsugaren framme dammsög jag också hela nedervåningen och tvättade lite innan jag lagade mat. Känner mig ganska nöjd med dagen. :) 
Imorgon går jag i skolan till tio i två, sen ska jag träffa Sebbe som sover här till på lördag då det är gymnasiemässa där Mette & jag ska spela upp vår dialog för niorna och deras föräldrar. :) 
Här är han, Åke. :) Kommer ni ihåg honom från i våras? Han har hängt på vår anslagstavla sedan våra anatomiredovisningar och nu har någon eller några börjar sticka nålar i honom. Tilda fick nog och skrev därför en lapp så att han ska få vara ifred... ;) 

Nu är det tedags för min del. :)
 // Ottilia :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar