måndag 22 oktober 2012

Måndaaag

Hej på er. :) 

Eftersom det är måndag idag har jag inte haft en lång dag i skolan, slutar ju vid halv 12. ;) Därför är måndag en av veckans bästa dagar, annars brukar det ju vara den värsta dagen. På svenskan läste vi utdrag från James Joyce bok Odysseus som är på 800 sidor men som ändå bara handlar om en och samma dag. Bortsett från att den var lite svårläst(då det kan stå ett ord och sedan en punkt och vara så hur länge som helst) så var den faktiskt helt okej. Den andra som man skulle läsa, om man hann, var ett utdrag från Marcel Prousts På spaning efter den tid som flytt som är på 4000 sidor och skriven på samma sätt och jag är nästan glad att vi inte hann med det. Viktor, Vendela & jag satt vid våra skåp och läste högt och skrattade åt både varandra och boken då vi inte förstod eller tyckte att det lät konstigt. I början av utdraget från Odysseus hade man skrivit hur en katt pratar på flera ställen. Detta hade vi mycket roligt åt. ;)
När jag kom hem, vid halv ett, satte jag mig med projektarbetet och fick ihop ett pass och skrev om det och påbörjade ett nytt. Jag måste börja få klart alla passen nu eftersom jag har det första på fredag med teaterettorna. Det ska bli jätteroligt! :) Känner mig nöjd med det jag fick ihop idag, satt ändå två timmar och skrev så någonting vettigt måste jag ju fått ner på papper. ;)

Maja & Danni hade sitt dansläger som de har som projektarbete i helgen och befann sig då i skolans lokaler. De hade barn mellan 8 & 11 år(tror jag) som under helgen fick lära sig att dansa. Helgen avslutades med en föreställning inför familj och vänner och till det hade barnen ritat på vår whiteboard som vi idag hittade och trodde att ettorna hade gjort... x) Men vi insåg till slut att det inte var det och kom istället ihåg att de hade haft danslägret vilket gjorde det hela mycket gulligare. ;) 



IMORGON ÄR DET MARCHING FOR LIFE!!!!!!! 

Som jag har väntat och längtat! :D Det kommer bli helt awesome att stå där tillsammans med kören och känna den där härliga bubblande glada känslan som man bara kan känna när man står på scenen och allt bara bli otroligt bra. :)

// Ottilia :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar