onsdag 31 oktober 2012

Sockerkaksbak

Jag har ägnat den senaste timmen till att baka sockerkaka och resultatet blev den sämst sockerkakan jag någonsin slängt ihop. Den smakade bra och såg bra ut tills det att jag skulle ta ut den ur formen då den vägrade att släppa. Då tog jag till våld. kvar blev smulor. Det är nog inte meningen att jag ska baka den här veckan...

I lördags var lillasyster & jag inne på Stadsmissionen, Biltema och Modehuset.Stadsmissionen hittade jag lite smågrejer och en stickad tröja. Och på Modehuset hittade jag nya vinterskor. Så skönt med varma skor nu när kylan börjar komma hit på riktigt. ;) Sen åkte vi vidare till  mormor & morfar där vi också stannade över natten. :)
Modehuset fyllde 3 år vilket de firade med att bjuda på tårta. Väldigt gott tyckte lillasyster & jag. :)

Dom hade köpt väldigt mycket tårta. ;)
 
Jag sov hos Madde i söndags, väldigt mysigt! :) Trots mindre missöden i köket blev det en bra kväll med te, film och massa tjejsnack. :)
I natt har jag sovit hos pojkvännen, mysigt det med. :)♥ Jag var först barnvakt större delen av dagen, tills Sebbe kom hem. Men han var inte mycket till hjälp då han somnade hos den minsta. Tur att barnen var snälla och var lugna hela dagen. :) 
Idag skjutsade han hem mig någon gång mellan tolv och ett. :) Jag ägnade resten av dagen till att sortera och organisera bland alla mina scrapbookgrejer - mycket välbehövligt. Så nu ska jag ha stenkoll på alla nästa gång jag ska ha något. ;) Jag tittade på TV någon timme innan jag lagade mat och hjälpte mamma att flytta hästarna.
Färdigorganiserat! ;)
Senare ska jag hämta lillasyster nere i Mörbylånga och imorgon ska jag till Vendela. :) Kan inte lova bättre uppdatering än så här. Jag har inte ens tid att sitta vid datorn det här lovet känns det som.... ;) 

// Ottilia :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar