tisdag 20 november 2012

Allt för Sverige

När jag sov över hos Madde på höstlovet tipsade hennes syster om ett program som heter Allt för Sverige som hon brukar titta på. Det är en tävling där tio amerikaner med svenska rötter kommer till Sverige för att få veta mer om vart de kommer ifrån och hur deras släkt levde innan de emigrerade till USA. Varje vecka får de tävla mot varandra och till slut är det bara en kvar som får träffa sin svenska släkt.
Madde & jag gav det en chans och tyckte båda att det var bra och nu är jag helt fast! :) Jag tycker verkligen att ni som inte har sett det ska ge det en chans, det visas på SVT 1 söndagar klockan 20.00. Jaa, jag vet att det är samtidigt som Solsidan men det går att kolla på det på SVT Play om man vill titta på det. ;)
Bildkälla.
 // Ottilia :)

2 kommentarer:

  1. Sjukt bra grejer!! :D Har missat de två sista avsnitten, så ska ta igen det på SVT Play :)

    SvaraRadera
  2. Det måste du, så att vi kan prata om det sen!! ;)

    SvaraRadera