tisdag 13 november 2012

Podcaster

I somras skrev jag ett dag-för-dag(som jag fortfarande inte är klar med, hehehe) och skrev då bland annat om att roliga podcaster(jag har nu också lärt mig att det heter just podcaster när det är flera och inte podcasts som jag trodde från början) gjorde mig glad. Nu har jag hittat ännu fler som jag verkligen vill dela med mig av. Alla mina förslag kan man hämta helt gratis på iTunes Store! :) Börja med att gå in på iTunes Store, klicka på Podcaster högst upp bland alternativen och sök sedan i sökfältet uppe till höger eller kolla runt på förslagen som kommer upp från början. :)

Alex & Sigges podcast
Denna podcaster görs av Alex Schulman och Sigge Eklund. Dom pratar mycket som dina jobb, erfarenheter och tankar vilket alltihop kan vara mycket intressant. Först trodde jag att det skulle vara ganska tråkigt att lyssna på men när jag hade lyssnat på ett par avsnitt var jag fast! ;)
Sökord iTunes Store: Alex & Sigges podcast

Bildkälla.
Answer Me This! 
Om jag har fattat det rätt kan man skicka in frågor till Helen Zaltzman eller Olly Mann, som håller i den, så svarar de två på så många frågor de kan under podcastens gång. Samtidigt blandar de in en hel del humor så det blir ganska roligt att lyssna på samtidigt. Jag har dock inte lyssnat så mycket på den här så jag kan inte säga allt för mycket om den, men ge den gärna en chans. :)
Sökord iTunes Store: Answer Me This
Bildkälla.
Filip & Fredriks podcast 
Jag har inte lyssnat på den här så mycket heller, men jag har bara hört bra om den och de fick Svenska podradiopriset förra året så jag ska absolut ge dem en chans. Men jag ska börja från början den här gången, det var inte så roligt att börja på 94de avsnittet.
Sökord iTunes Store: Filip & Fredriks podcast

Bildkälla.
Adam och kompani
Adam Allsing, Carin da Silva & Daniel Breitholtz(gänget som gjorde #AdamLive förra året, som jag verkligen saknar!) började spela in en podcast när de fortfarande gjorde #AdamLive och fortsatte även efteråt att spela in en gång i veckan(ALLDELES FÖR SÄLLAN). Det här är min favorit alla gånger! Dom pratar om allt och inget och det är väldigt svårt att låta bli att skratta när man lyssnar. Jag har fått hålla inne många skratt och stora leenden när jag har suttit på bussen eller liknande för att inte se ut som att jag helt dum i huvudet, haha! Ska ni börja lyssna på någon podcaster ska det vara den här, den är bäst. :)
Sökord iTunes Store: Adam och kompani
Bildkälla.

Ett tips är att börja lyssna på alla från första avsnittet så att man hänger med och "lär känna" människorna som spelar in dem. Det blir faktiskt mycket lättare och framförallt roligare att hänga med då. :)

// Ottilia :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar