torsdag 1 september 2016

Den perfekta väskan

Hej på er. :) 

Jakten på den perfekta väskan är över. Jag berättade för några månader sedan att jag var på jakt efter den perfekta väskan och att jag kanske hade hittat den. Jag har under ett par års tid varit ute efter en ny vardagsväska och det har varit omöjligt att hitta den. Jag har letat överallt, på nätet och i butiker men inget jag har hittat har fallit mig i smaken. Jag har velat ha en lagom stor väskan med lagom många fack och så skulle den helst vara i läder, jag var alltså beredd att betala lite mer för att få något ordentligt. Min senaste väska köpte jag för ett par hundralappar på Ullared för några år sedan och den har varit med överallt. Men den har slitits allt eftersom och nu ser den riktigt tråkig ut. Jag började leta på Etsy och hittade en butik som heter The Leather Store där en tjej som heter Beckie gör läderväskor, och plånböcker, för hand. Där hittade jag en väska som jag föll för direkt, den hade allt jag var ute efter. Men när jag skulle beställa den fanns den inte på lager så jag kontaktade Beckie och frågade om den skulle komma in snart igen. Hon svarade att jag kunde lägga en beställning om jag ville så skulle hon skicka den så fort hon den var klar. Det skulle ta 3-4 veckor och jag tänkte att det inte var så farligt så jag beställde en. Efter 5 veckor hade jag fortfarande fått någon väska eller hört något om den så jag kontaktade Beckie igen och hon hade haft leveransproblem med lädret som skulle användas men lovade att hon skulle skicka min först av alla. Förra veckan fick jag ett meddelande om att väskan hade skickats och igår plingade det på dörren, jag fick skriva på och jag var snabb med att riva upp paketet så fort jag hade stängt dörren. Efter att ha väntat i två månader på den hade den äntligen kommit och den var så mycket bättre än jag trodde att den skulle vara. Trots att jag fick vänta 2 månader så är jag väldigt nöjd! :)
// Ottilia :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar