torsdag 27 augusti 2009

Då har det börjat igen..

Jaa, nu har skolan börjat igen.. Känslorna är väldigt blandade!
Dagen började med att jag hade extremt mycket tid över för att jag göra ingenting. x) Men i alla fall, jag och sis(som skulle börja på samma skola som jag idag!!) gick till bussen ca 07.03. Haha, vi var EXTREMT tidiga, men hallå, det är ju första dagen på det nya skolåret! :D Bussen kom i alla fall i vanlig tid, alltså ca 07.30 ;)
På bussen träffade jag Disa, Sigrid och Sara, dom hade jag saknat i sommar! <3 Jag blev helt hyper när jag satt och pratade med Disa. Vi upptäckte också att vi hade ungefär likadana kläder, haha! x)
När vi kom till skolan gick jag och Vendela och pratade, vi inspekterade dom nya korridorerna, jag kan ju inte precis säga att jag tyckte det blev bättre än förut, snarare sämre..
Men i alla fall går jag och Vendela glada in i klassrummet och sätter oss. :) Då pekar Madde & Lottie framför mig och Vendela, så när jag och Vendela tittar sitter det faktiskt någon där vi inte känner igen, vi fattar genast att vi har fått en ny kille i klassen.
Majvor presenterade honom som Andreas. Min första tanke var; ännu en Andreas?!
Men i alla fall så kommer han från Stockholm :) När det sen inte var någon som kunde tänka sig att hjälpa honom att hitta och så tog jag på mig det ansvaret ;) Lite snäll måste man ju vara :)
När vi fått våra busskort gick vi och åt.
Makaroner och köttbullar, det vi ALLTID får första dagen! ;) Jag, Madde & Lottie satt ute med Jacke, Jim, Kevin E & Elias x) HAHAH! Det går ju inte att INTE skratta när man umgås med dom!
När vi ätit klart stack jag, Madde, Lottie & Vendela till macken, för första gången i nian x) Det var precis som vanligt där, men vad kan man förvänta sig? x)
Vi började musiken, dagens första och enda lektion, vid 12.05. :D Och slutade 12.45 ;) Då tog vi ett bussen hem :D
Vi är bara för bra, första dagen och vi får åka hem vid ett! :D När vi väntade på bussen hann jag prata lite med Nicole, hon hade haft det bra idag. :) Jag saknar henne verkligen, det är inte samma sak utan henne på morgonen! <3
I bussen var det i alla fall EXTREMT varmt! Alla satt och viftade med ett varsitt papper x) När vi bytta buss träffade vi Robin, Osse, Jonas och Edward. :) Dom berättade om sin nya klass, det var rätt kul att lyssna på x)
Kom hem ca 14.10. Pratade lite med Elin och Karin :) Berättade lite om min dag, var lite smått irriterad..!
Åt lite och satte mig vid datorn. När Lovisa kom hem pratade vi igenom våra dagar. Det var ganska intressant x)

Nu har jag en konversation med Madde, en med Sebbe och en med Kevin. Det är verkligen INTE lätt att blogga samtidigt x)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar