söndag 25 oktober 2009

Skola = läxor = prov = hårt arbete = bra betyg??

Näe inte i det här fallet. Jag fick mina omdömen i fredags och ja, dom såg bra ut ;) Jag har VG i nästan alla ämnen, utom idrott, men där har vi ju Arne så vad kan man förvänta sig? Det är ju typ helt j*vla omöjligt att ens se VG-nivån när man har honom. Men i alla fall, det var inte dit jag ville komma med det här.
I skolan jobbar man ju, sen tycker läraren att hela klassen behöver en "utmaning" och ger oss läxa. Läxan är relaterad till ett prov några veckor senare eller slutet av terminen, det betyder att man lägger ner blod, svett och tårar. Eller kanske inte blod, eller jo, kanske, om man skär sig på någon av böckerna eller "råkar" slå sig själv med böckerna(och ännu en gång, ja, det har hänt) så kan det bli blod. x) Så duktigt är jag. Men i alla fall, man lägger ner extremt mycket tid på att göra alla läxor, plugga till alla prov, hinna göra klart alla inlämningar och samtidigt hinna ha tid med vänner och familj. Det är verkligen inte lätt!
Förhoppningsvis ger allt detta eviga slit bra betyg. Ni börjar fatta nu va?? ;)
Men det är en sak jag INTE fattar och som jag absolut INTE prioriterar högst upp på min "viktiga-läxor&prov"-lista, FYSIK/TEKNIK. Jag fattar inget av ämnena och är helt kass när det gäller det praktiska och ändå envisas Gert med att jag kan uppnå MVG innan nian är slut. Haha, jag måste ju säga att jag är lite stolt över mig själv ändå, jag menar jag kan uppnå MVG i ett ämne jag absolut inte fattar. x)

Men nu är det höstlov så nu ska jag glömma skolan och bara njuta av att mitt liv äntligen är bättre än jag någonsin vågat hoppas på! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar