fredag 30 oktober 2009

LASERGAME!! :D

Då var det fredag ;)

Vid 13.37 tog jag och Dennis bussen in till Kalmar. (Jaa, bussen gick elit ;)) Robin åkte också med bussen, det är alltid lika kul att prata med honom ;) När vi kom in väntade vi på någon som hette Stoffe(?) och sen gick vi till Game, där hittade Dennis ett spel, "Sim tunes". Han hade tydligen spelat det när han var liten och ville ha det, så han köpte det, Robin höll på att få panik.. x)
Sen stack jag och Dennis till Rylanders Musik, där hittade Dennis en cool gitarr, den var faktiskt väldigt cool :D När vi var klara där var det 30 minuter kvar tills dom andra skulle komma så vi gick bort till Baronen, men gick typ direkt därifrån med riktning mot stationen ;)


På stationen hittade vi Madde :D Efter en stund kom också Elias ;) Lottie kom ännu senare med buss x) Jacke hade missat bussen han egentligen skulle tagit, så vi väntade på honom, men hans buss var lite sen så Elias sa att han kunde stanna och vänta på Jacke medans vi gick bort till Sandra. Så vi skyndade iväg, jag och Madde i täten med Dennis och Lottie på släptåg :P


När vi kommit 2 tredjedelar av vägen kommer Sebbe, Simon & Kevin i bil. Men dom hoppade inte ur bilen och gick sista biten tillsammans med oss, nej då! Dom åkte bort till Sandra och ställde sig och väntade på oss..
När Elias och Jacke också kommit gick vi och bytte om och sen gick vi och betalade. Eftersom det var min första gång, och ja, det var bara jag som inte spelat förut, hade han som var där en liten genomgång hur man spelar och så vidare..
Sen spelade vi, självklart! :D Jag måste säga, det var riktigt kul!! :D Madde, Lottie, Sebbe, Kevin och jag var på samma lag, vi var minsann oranga/röda ;) Dennis, Jacke, Elias och Simon var gröna och inte alls lika bra som vi x)
När vi spelat klart fick "protokoll" på hur det hade gått, jag var inte sämst i alla fall, det var Madde, men det var ingen överraskning.. x)

Sen duschade vi, eller jaa.. Vi fick först inte igång duschen så vi ropade på Dennis, som var nära på att komma in, men vi han skrika både en och två gånger så han kom inte in.. x) Till slut löste vi det, tjejer kan säger jag bara! ;)
Vi fortsatte sen till McDonald's på Baronen ;) Då kände jag hur trött jag faktiskt var..


När vi ätit klart gick vi till stationen, Dennis, Elias & min buss kom först så vi sa hej då till dom andra. På bussen pratade vi om att vi måste se filmen med oss ifrån ettan, tvåan och trean tillsammans med dom andra. Det skulle bli extremt kul!! x)


Tack allihopa för en rolig fredagseftermiddag, det måste vi göra om! :D <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar