lördag 10 april 2010

Det börjar bli dags att ta tag i mitt liv...

... eller i alla fall i nästa veckas prov. Jag hatar att plugga på lov och helger, det är ju då man ska vara ledig. Men istället så begravs man nästan i böcker, läxor, prov, inlämningar och redovisningar - och allt måste gå bra annars kan man sumpa betyget. Just av den anledningen vill jag inte börja gymnasiet, där blir det ju med all säkerhet mer läxor och prov än det är nu.
Alla säger att man ska planera o s v, att man ska plugga lite hela tiden - men är man klar med en läxa och redan är trött är det väl klart att man inte vill börja plugga till ett prov man har om två veckor?! Det fattar väl alla?!

Aja, den här lördagen spenderades med svenskaböckerna i knäet. Imorgon måste jag nog göra typ samma sak - och tvätta. Det är väl det roligaste som händer den här helgen. Wow, vilket liv jag lever.. x)

På måndag börjar skolan igen - men det skulle inte skada med lite mer lov. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar