tisdag 13 december 2011

Uppspelsvecka - dag 2 :)

Ska jag vara ärlig är jag faktiskt ganska förvånad över att jag bloggar den här veckan. Men vi har jobbat på så bra idag och igår så vi har inte behövt gå till 5 varje dag. Det känns ganska skönt måste jag säga! :)

Idag har vi repat hela alltet med mask och kostym, som det så fint heter på teaterspråk! ;) Det tog ett par timmar för Mette att fixa så att alla blev sminkade. Bra jobbat Mette, imorgon ska du slippa göra så mycket som möjlig! :) Jag fick order att tupera mitt hår och när jag var klar stod det rakt ut. Skakade jag på huvudet rörde det sig inte ens, det låg helt still runt hela huvudet. x) Viktor blev alldeles fascinerad över att det ens gick att göra så, haha! ;)
Mette sprejade lite extra hårspray i mitt hår, trots att jag redan hade gjort det. ;) Det går tydligen inte att få för mycket om man ska ha den frisyren. ;)

Viktor med både skägg och rynkor. ;)

Jag tänkte köra på det här varje dag från och med nu....

...eller kanske inte. ;)

Ellen på väg att bli en liten kanin. :)

Mirjam glittrar ner sig. ;)

Johan plattar sitt hår och fixar mittbena. ;)

Mitt och Mirjams skåp, det märks att det är uppspelsvecka - det finns ingen som helst plats i skåpen..!

Herr Karlsson iförd sin keps och Ellens kaninluva. ;)
Imorgon har vi genrep vid 10.00, tittar sedan på dansarnas genrep vid 13.00 och den andra teatergruppen vid 16.00. Vid 19.00 är det premiär för hela slanten som gäller. :D
Exciting!!! :)

// Ottilia. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar