fredag 25 januari 2013

Chillfredag

Hej på er. :)

När jag gick upp idag tänkte jag inte på att det kunde vara lika kallt som det var igår ute så jag tog på mig lite tunnare kläder, men när jag sedan kom ner och tittade på termometern och såg att det var hela 13 minus gick jag upp och bytte till en av mina tjockaste stickade tröjor istället.
Idag var min enda lektion engelska. Vi jobbade med wordformation och hade ingen Viktor bredvid mig som körde över mig, men det gick väldigt bra ändå vill jag meddela. ;)
När jag sen hade slutat tog jag bussen ut till Hansa. :) Jag hittade garn på Rusta(suuuuuupermjukt & mysigt) och sen gick jag vidare till Modehuset där jag hittade ett par mysiga och supersköna byxor på Cubus och två tröjor på H&M. Jag älskar presentkort som täcker mer än bara en affär! Tröjorna hittade jag på rea och kostade därför bara 50 kr/st. Det var jag nöjd med. ;) Sedan gick jag vidare till IKEA där jag hittade teburkar, saxar och godisälgar(dessa står på listan med mitt favoritgodis, de är såååååå goda!). Efter att ha gått runt där inne en ganska bra stund och samtidigt lyssnat på en ny podcast(mer om denna kommer längre ner) kände jag mig nöjd och gick bort till bussen. ;) När jag kom tillbaka till stan gick jag till Dillbergs och köpte en anteckningsbok. :) Sen tog jag bussen hem och gav hästarna vatten när jag kom hem. ;)


I helgen ska jag bara sitta inne och sticka. Jag känner att det skulle vara skönt att få sitta inomhus en hel dag och kunna titta ut och känna att man inte behöver gå ut och frysa i det. ;)

Podcasten jag har lyssnat, 8 avsnitt i rad, på heter C/o Hannah & Amanda. De riktar sig i huvudsak till kvinnor, känns det som när de pratar, och har i varje pod ett tema som de pratar kring. De delar med sig av sina egna tankar, åsikter och framförallt erfarenheter. De är systrar vilket gör att det verkligen känner varandra och gör det hela mycket roligt och samtidigt intressant att lyssna på. Amanda är gift med Alex Schulman och berättar saker som han i sin egen podcast(Alex & Sigges podcast) har berättat om men då i sin version. Båda två verkar vara härliga och sköna och har väldigt behagliga röster att lyssna på, det är otroligt viktigt! Jag vill verkligen rekommendera er att lyssna på den här podcasten också. :)
Bildkälla.
Ikväll ska mamma & jag äta tacos, gott! :)
// Ottilia :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar