lördag 5 januari 2013

Invigning

Hej på er. :)

Blev tidigare idag sugen på att baka och passade då samtidigt på att inviga en av julklapparna - muffins- och cupcakemaskinen. :) Då formarna i är ganska små fick jag använda väldigt små formar vilket resulterade i att jag i slutet hade gjort 38 muffins. Lite mer än jag hade räknat med. ;) Men den var lätt att använda och gick snabbare än ugnen. :) Jag gjorde sen också frosting till några stycken och använde spritsgrejerna jag köpte i Ullared för några månader sen. Bra grejer! :) 

Redo att gräddas.
Färdiga.
Dom blev sådär perfekt saftiga. :)
Det färdiga resultatet. ;) 
Nu ska jag snart gå och lägga mig. Känner mig inte särskilt pigg har mått lite halvkasst hela eftermiddagen. :S Så jag hoppas att det går över till imorgon för då kommer pojkvännen hit. :)

// Ottilia :)  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar