torsdag 24 januari 2013

Säkerhetskoll

Hej på er. :)

Första lektionen idag var engelska c, helt okej. Viktor & jag passade på att köra över varandra lite. ;)
på rasten gick Danni, Viktor & jag ner till kåren och spelade kort, nice. :) Efter en stund kom också Mirjam, Hanna & Snaedis. :)
Projektarbete. Känns som en onödig lektion för min del då jag har ganska svårt för att sätta mig och skriva långa texter i skolan.
Mat. :) En av mattanterna sa att det var gott med gårdagens gratäng tillsammans med dagens champinjonsoppa. Tilda & jag var lite kritiska till detta men smakade ändå och tyckte till bådas förvåning att det faktiskt var gott. Dom kan det där med mat, mattanterna.. ;)
Arbetsmiljö & säkerhet. Vi pratade jobb och hade sen säkerhetskontroller runtom i våra salar och lokaler och hittade fel och brister lite överallt. Inte okej.
Vi fick sedan sluta lite tidigare så jag tog bussen ner till stan och hann springa runt lite och köpa bland annat en spargris(jättefin) och en miniklocka(den jag fick av Sebbe förra julen har fått för sig att sluta fungera, trots batteribyte, så jag blev tvungen att köpa en ny). Sen tog jag bussen hem och gjorde inte särskilt mycket resten av dagen. Mammas väninna kom förbi en stund så jag satt och pratade med dem en stund. :)
Det har varit riktigt kallt idag, usch! Det var dock kallare hemma än det var inne i stan, vilket jag tycker är ganska skönt då jag har sprungit runt lite på stan idag. När jag kom hem idag var det rimfrost överallt. Det var sådär mysigt fint ni vet, det enda som saknades var solen. ;) Dock stannade jag inte ute så länge eftersom det var svinkallt, brrrr!!
Den gröna är ny och den röda är den som inte vill ticka på som den ska. Den är liten och perfekt att ha på skrivbordet bredvid datorn. :)

Nu ska jag dricka mitt te(som har den perfekta temperaturen!) och titta på kvällens avsnitt av Farmen. ;)
// Ottilia :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar