onsdag 10 juli 2013

19-årsfirande & chocolate chip cookies

Hej på er. :) 

Igår kväll efter att jag hade varit och tittat på kyrkogårdsteatern åkte jag raka spåret hem till Tilda där vi fick god mat och en mycket god chokladtårta som Tilda hade bakat tidigare under dagen. :) Mellan maten och tårtan var det paketöppning och hon fick mycket fina saker som hon blev så lycklig för, som vanligt när det gäller Tilda. Det krävs inte mycket för att hon ska bli glad. ;) Sen gick vi ut och spelade kubb, mitt lag hade kanske inte turen på sin sida men vi lyckades vinna sista matchen när Tove hade lyckats ändra reglerna. Och tur var väl det när hon hade lyckats få ner kungen långt innan vi hade spelat klar. ;) När vi kände oss klara med kubbet gick vi in och bäddade i ordning till oss som skulle sova över och bytte om till badkläder innan vi åkte och nattbadade. :) Resten av kvällen/natten satt vi på golvet i Tildas rum och pratade, åt godis och drack te, mysigt! :)
Jag vaknade vid 8 i morse då Tildas mamma och småsyskon kom in och sjöng "Ja må hon leva" och vi fyra som hade stannat kvar stämde snabbt in i sången. Hon började med att öppna sina paket och sedan åt hon sin födelsedagsfrukost i sängen medan vi andra tittade på. ;) Vi gick sedan upp någon timme senare och åt frukost och gjorde i ordning efter oss. Jag åkte sedan hem runt halv ett och har resten av dagen tagit det ganska lugnt. Det har varit dåligt väder och regnat idag så jag har suttit inne vid datorn och njutit av att jag sluppit behöva gå ut i det. ;)
Nu ikväll har jag varit i köket och bakat chocolate chip cookies. Så jag ska dricka min kopp med äppel- och kanelte, äta en kaka och titta på någon film. :)
// Ottilia :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar