måndag 1 juli 2013

Dag 15 - En film jag kan se hur många gånger som helst utan att tröttna

Sweet Home Alabama 
När jag såg den första gången var jag runt 10-12 år gammal och förstod egentligen inte så mycket av den. Men jag tyckte om den och tittade ganska mycket på den under perioder. Jag tänker alltid att jag inte har någon favoritfilm men när jag tänker efter är det just precis vad den här är.
Det är en fantastisk film som handlar om en tjej, Melanie, som har flyttat ifrån Alabama för att slå igenom som modedesigner i New York där hon träffar Andrew, som är borgmästarens son. Han friar och hon måste åka tillbaka till Alabama för att ta itu med saker hon lämnade bakom sig när hon flyttade. Men hon får det inte lätt när det förflutna snart kommer ifatt henne, likaså reportrarna.
Det är en romantisk komedi med Reese Witherspoon, Josh Lucas och Patrick Dempsey i huvudrollerna. Och gillar man country har den ett bra soundtrack. ;)
Ni som inte har sett den borde verkligen se den! :) 

Bildkälla.
Bildkälla.
Bildkälla.
 // Ottilia :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar