torsdag 11 juli 2013

Sällskapsspel med lillasyster

Hej på er. :) 

Idag har det varit lite halvkasst väder så jag började dagen med att baka frallor, de blev mycket lyckade. Lillasyster gjorde äggröra som vi åt till frukost framför TVn. Sedan kände jag för att hitta på något så jag frågade Lovisa om vi inte kunde spela något spel. Hon hade inte heller något bättre för sig så vi plockade fram det monpoliknande spelet vi fick från Pollux(när vi var med där för typ 10 år sedan), det går i princip ut på att man ska köpa hästar som man sen få betalt för när någon av de andra spelarna rider(när man hamnar på den rutan på spelplanen). Det är sällan Lovisa & jag har så roligt som när vi sitter och spelar det här. :) Vi satt och spelade hela eftermiddagen utan att ens fundera på vad klockan var. Helt plötsligt var den fem och vi kände oss ganska nöjda. :)
Snart ska jag gå och lägga mig men innan jag somnar ska jag lyssna på det nya podavsnittet med Adam & Kompani som kom ut idag. I förra podden pratade de om att de skulle ta semester från podden vilket jag inte blev så glad för då den är, som ni redan vet, veckans höjdpunkt. Sedan sa de också att de kanske ska lägga ner podden till hösten då Adam Allsing ska börja sända morgonradio och Carin da Silva ska få barn i början av augusti. Då blev jag sur. Semester från podden kan jag förstå att de vill ta men att lägga ner den bästa podden jag vet? Nej, någonstans går gränsen. Men idag kom det ett nytt avsnitt så vi får se vad de har kommit fram till, jag hoppas att det kommer forsätta i alla evighet. ;)

// Ottilia :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar