söndag 21 juli 2013

Tjuvlyssnat.se

Jag kikade in på Tjuvlyssnat.se och hittade några roliga tjuvlyssningar. ;)

Spårvagn, Göteborg
Spårvagnen stannar vid en hållplats och när de nya passagerarna är ombord ropar den kvinnliga chauffören i högtalarna.
Chauffören: Jaså, det går inte bra att leva med mig men det går förbannat bra att åka med mig, va?
En man blir högröd i ansiktet och går av vagnen.

Debaser, Malmö
Två tjejer ~26 dricker öl.
Tjej 1 (till Tjej 2 som är bibliotekarie): Finns det inte för mycket böcker i världen? Hur man gör för att få plats med alla i biblioteket? Ni slänger väl inte böckerna?
Tjej 2 (glatt): Nej, vi lämnar dem till återvinning. Det är jättebra för sen blir det ju nya träd.

Tåg mellan Örebro och Stockholm
Två killar (~20) sitter bredvid varandra och småpratar. Kille 1 tar fram penna och papper.
Kille 2: Ska du anteckna analogt? Känns inte det lite väl retro?

Vallaskolan, Sala
Två tjejer (~14) sitter och pratar när tjej ett plötsligt frågar: Kan man ha en våg på iPaden?
Tjej 2: Vadå? Hade du tänkt ställa dig på den eller?

Spårvagn, Göteborg
En kvinna ~30 (i sin mobiltelefon): Det var städdag på skolan i söndags men jag pallade inte att gå så jag skrev till dem att min släkting blivit svårt sjuk och att jag typ fick sitta på sjukhuset med honom hela dagen. Och vet du, INTE EN ENDA skrev tillbaka och undrade hur det var med honom. Så jävla ruttet. Och vi som ska ha en så bra sammanhållning på den där jävla skolan. Nej, fuck you very much!

Tågstation, Skövde
En kille (~25) och en tjej (~15) sitter och väntar på tåget när en grupp yngre tjejer med One Direction-tshirtar går förbi.
Tjejen: Fy fan, såg du deras t-shirtar eller?
Kille: Vadå då?
Tjej: Det var One Direction på dem. (Tjejen gör ett äcklat ansikte.)
Kille: Känner igen namnet. Är det någon ny manga eller något?

 // Ottilia :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar