tisdag 30 juli 2013

19 år

God morgon på er. :) 

Idag fyller jag 19 år. Känns inte så konstigt inte heller särskilt bra, det känns egentligen inte så mycket alls. Jag brukar se fram emot mina födelsedagar med skräckblandad förtjusning men i år har jag inte känt någon av de känslorna jag brukar känna inför en födelsedag. Och det känns ärligt talat ganska bra. Tidigare har jag nog aldrig varit riktigt nöjd med det som hänt det senaste året men det senaste året har det hänt så mycket och jag är väldigt nöjd med hur saker och ting har blivit, inte allt såklart, men det mesta.

Jag har under mitt år som 18-åring; 
  • gått mitt sista år på gymnasiet
  • haft ett fantastiskt sista år tillsammans med klassen som både gråtit och skrattat tillsammans
  • vunnit Jenny Challenge för andra året i rad
  • varit på bal med finaste klassen
  • tagit studenten och därmed tagit det stora klivet ut i vuxenlivet
  • upplevt en av de bästa dagarna i mitt liv, hittills, studentdagen
  • insett saker om mig själv och varför jag har blivit som jag är 
  • haft fantastiskt roliga kvällar tillsammans med flera vänner 
  • lyssnat på olika podcaster som jag både har skrattat och gråtit till 
  • tagit körkort
  • utfört ett projektarbete som jag känner mig väldigt nöjd med
  • stickat som en tok
  • bakat hejdlöst mycket med Madde
Idag börjar jag ett nytt år i mitt liv och för första gången har jag verkligen inte en aning om vad som kommer hända. Men det är det fina med framtiden, man kan inte planera allt. ;)
// Ottilia :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar