måndag 5 augusti 2013

Helgen

Hej på er. :) 

Jag har haft en fullspäckad helg så jag tänkte uppdatera er lite. :)

Lördag: 
Jag åkte ner till Färjestaden runt halv ett för att hinna träffa kusinerna från Stockholm en sista gång innan de åker hem på onsdag. Så jag satt där och pratade med dem på stranden innan jag åkte vidare upp till Karlsson för att möta upp Sebbe. De fixade med Karlssons bil som vi skulle åka ner till Karlskrona i. :) Runt halv fyra, när de hade bytt däck, grejat med annat och tvättat bilen, begav vi oss in till stan för att möta upp alla andra som också skulle åka från Kalmar och runt 16.10 rullade vi därifrån mot Karlskrona. När vi väl kom fram till Telenor Arena var det ganska lite folk, men vi ställde oss där och gick då och då runt och tittade på de andra bilarna som antingen stod parkerade eller körde på banan. Vi skrapade tillsammans ihop 200 kr så att Smalis skulle kunna köra med sin bil på banan, de plockade ur allt som hade någon typ av vikt som kunde vara överflödig, där inräknat sätena. ;) Runt halv 12 var alla ganska nöjda och en del ganska fulla så vi åkte hem till Kalmar igen. Jag satt/låg i baksätet med min tröja som kudde och Sebbes som täcke över mig och tittade på stjärnorna och åskan långt bort och eftersom jag var trött blundade jag också ibland. I högtalarna spelade Karlsson Brolle och jag halvsov nästan hela vägen tillbaka till Kalmar, sista biten kunde jag till och med sova lite. :) Vi stannade till vid Maxi innan Sebbe & jag åkte hem. ;)

Söndag:
Jag vaknade hos Sebbe, som tyckte att det var alldeles för tidigt att gå upp vid 13.00. Ungefär en timme senare begav vi oss in mot stan där vi först stannade till på City Gross för att köpa sallad och dricka. Sedan åkte vi vidare till Biostaden där Sebbe hämtade ut biljetterna medan jag stannade kvar i bilen, jag visste då fortfarande inte vilken vi skulle se. ;) Sedan gick vi in och det visade sig att vi skulle se Monsters University, som faktiskt var väldigt rolig! :) När filmen var slut tog vi bilen bort till Stadsparken där vi satte oss på en filt och åt våra sallader. Vädret var fantastiskt och det var riktigt mysigt att sitta där tillsammans och bara mysa. :) Sen åkte vi till Alex och satt där en stund innan vi(jag, Sebbe, Karlsson & Tobbe) åkte ner till Sandbergen och sen vidare in till stan för att tanka och köpa glass. ;) När de andra tre hade ätit sina glassar och kände sig nöjda åkte vi tillbaka till Alex där vi sedan satt resten av kvällen, mycket trevligt. :)

Måndag, idag:
Idag vaknade vi vid 12 för att Karlsson ringde, vi åkte sen in till stan för att hämta honom och Alex. Vi åkte till Färjestaden och sedan hem till deras pappa där vi flyttade på några bilar innan vi åkte hem och sen in till Lindsdal med Karlsson och hans pappa för att hämta en bil. Väl hemma på ön igen åkte jag hem.

På onsdag ska jag in till stan och på torsdag ska jag följa med Sebbe till jobbet. Sedan är det helg igen och då kommer Madde snart hem igen. :D

// Ottilia :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar