lördag 31 oktober 2015

Halloweenförberedelser

Hej på er. :) 

Jag sitter på bussen på väg till jobbet. Jag skulle åka lite tidigare idag för att hinna förbi City Gross innan jag börjar så jag kollade när bussarna gick och insåg då att bussarna inte gick som vanligt idag då Norra vägen delvis är avstängd. Jag tittade på klockan och insåg att jag därför hade lite bråttom eftersom jag behövde gå ner till stationen istället. Jag borde visserligen ha förstått det när vattnet också kommer stängas av någon gång under eftermiddagen och de har uppmanat till att man ska tappa upp vatten så att man har så att man klarar sig men det tänkte jag ju såklart inte på. Jag hann i alla fall med bussen så de var skönt. :) 

Det är ju Halloween idag med och kag ska på halloweenfest ikväll. Fram tills igår eftermiddag hade jag inte en aning om vad jag skulle klä ut mig till. Jag funderade på Hermione i Harry Potter men ändrade mig och funderade sedan på zombie men kände inte för det heller. Så när jag gick från jobbet igår hade jag fortfarande inte kommit på något och hade då lite panik men när jag var på väg ner mot stan kom jag på att jag har en vit klänning som jag kan ha så jag bestämde mig för att jag skulle vara ängel så jag sprang runt stan för att leta efter vingar(och fick stå i längsta kön någonsin), glitter i olika former och lite annat som jag också behövde. Men jag hittade allt och kunde sen i lugn och ro gå hem. :) Eftersom jag jobbar har jag lite tajt om tid ikväll så jag har redan nu fixat håret och naglarna. :) 

Ottilia :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar