torsdag 19 november 2009

Spruta mot svininfluensa :S

Dagen började med att jag satt och pratade med Sigrid om drömmar på väg till skolan. Hela tiden hade jag tanken i huvudet att jag vid 8.30 skulle ta vaccinet mot svininfluensan..
Kom till skolan, tog några djupa andetag och gick upp till bilden tillsammans med Lottie, Vendela & Simon.
Bild :) Solveig visade hur man ritade perspektiv inomhus. Det blir kul när vi får börja med det nästa vecka ;)
Vid 8.20 fick vi gå till hörsalen, jag tog flera djupa andetag på väg dit, men det lugnade inte ner mig det minsta..! Utanför hörsalen fick vi en varsin apelsinjuice. Jag tvingade mig själv att dricka upp i alla fall halva. Sen tog det bara stopp. Jag kände mig lite illamående och till slut bara kom tårarna.. Jag var så nervös! Alla sa att det inte skulle göra ont, men det gjorde mig bara mer och mer illamående..
När Eva sen släppte in mig, Lottie & Vendela i hörsalen visste jag inte vart jag skulle ta vägen. Jag såg sprutorna och när dom andra fick sprutor, det var hemskt..! Sebbe fick sin spruta i samma minut som jag kom in, sen gick han in i andra delen av hörsalen. Vendela sa då;
- Ser du? Sebbe klarade det, då gör du också det!
Men det var inte särskilt lugnande..!
Sen var det min tur. Elaine sa att jag skulle slappna av, men det var det sista jag kunde göra då. Tårarna bara kom och jag mådde allmänt skit. Jag kanske ska förklara varför jag grät, jag har extremt fobi för all sorts smärta. Jag undviker minsta lilla som kan göra ont, låter det jobbigt? Det är mitt liv..
Det stack till när hon stack in sprutan, sen fick jag ställa mig vid ytterdörren och försöka lugna ner mig. Sen gick jag & Vendela in i andra delen av hörsalen. Där satt resten av klassen. Tårarna slutade ändå inte rinna, allt var över men dom rann ändå.
Solveig gav mig ett äpple som jag fick tvinga i mig. Sen började jag skaka.
Vid 9.00 fick vi gå därifrån. Då kunde jag slappna av lite i alla fall.. Vi ställde oss utanför 130 och väntade på att SO:n skulle börja ;)
SO :/ Jag, Lottie & Frida fick bilderna från "Chokladgrejen" på höslovet ;) Min arm började också göra ont.. :S
SET :/ Pratade om ÖMSA nästa vecka.. Jaghatarömsa!
Musik :) Musikanalys ;) jobbade med Sebbe & Waplan.
Mat :) Satt utanför biblan tillsammans med Sebbe & Dennis, sen kom Chrille också. Karlsson och Tobbe kom också efter en stund :)
KS :/ Fick en varsin telefonkatalog, sen fick vi sluta. :D
Gick till bussen :)
I bussen satt jag med Lottie :D <3 Haha, killarna är bäst!! <3
När vi sen bytt buss till 101 satt Nicole på den, så jag satt och pratade med henne. :) När vi sen gick av bussen, pratade vi i typ en halv timme. :D Guuuuuuud vad jag har saknat henne! Hon är en av mina absoluta favorittjejer här i världen..!<3
Hemma blev det datorn :)
Men nu har jag ont i armen och i huvudet efter sprutan, så jag tror att jag ska gå och lägga mig en stund..
Hoppas jag mår bättre imorgon bara..!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar