onsdag 30 december 2009

Året som gått :)

Jaa, då 2009 slut.. Det känns ju lite sorgligt eftersom det har hänt mycket bra det senaste året, men life goes on.
Här kommer lite bilder från året 2009 :)

Januari :)
Jag hade en underbar tjejkväll med två av mina favorittjejer. Plus att vi firade Vendela som fyllde 15 år.

Februari :)
Det var en ganska händelselös månad.. Vi hade dom två första ÖMSA-veckorna i skolans historia, det var nog också två av dom värsta veckorna i skolans historia! Tur som var blev jag sjuk då vi var och såg "I taket lyser stjärnorna! och missade nästan hela andra ÖMSA-veckan.

Mars :)
Denna månaden var en av årets värsta, mycket för att Sammy dog. Han var min bästa vän som fanns där när jag hade det jobbigt, så det var väldigt jobbigt. Rest In Peace, jag saknar dig! <3
Jag var på konfirmationsläger i Timmernabben, det var ju inte det roligaste.. Men det gick och jag är ju stark så jag klarade av ett dygn. Vi hade ännu en underbar tjejkväll! :)


April :)
Den här månaden var när jag & Vendela var detektiver. x) Och när Madde fanns där hela dumpningsdagen(17 april), bara för att Skitstöveln är just det, en skitstövel! Det var dagen då det var underbart vackert i hamnen. Sen får man ju inte glömma att skolan hade sin allra första "Spirit Week"! Den var mycket omtyckt! :)

Maj :)
Sommaren närmade sig, Madde, Lottie & jag grillade och gick ner till Saxnäs. :) Jag konfirmerades, mycket presenter, haha! x) Var på kamratstödjarläger i Ås på södra delen av ön och fick då flera nya kompisar. :) Hade Maxioravslutning i Gråborg. Det var tråkigt, vi skulle inte ses på hela sommaren.. :/
Madde & jag skulle följa med Lottie & hennes pappa och segla upp till Borgholm. Men det blåste för mycket så vi sov över hos Lottie istället. :)


Juni :)
Sommarlovet låg riktigt nära, men innan vi var fria från skolan hade vi tjejkväll med killarna, tjejkabaré, klassens dag och sen kom sista dagen. Där blev det blandade känslor..!
Midsommar kom och dagen efter det hade vi filmkväll hos Simon, minnesvärt! :)
När dom andra var på konfirmationsläger och konfirmationsläsning var jag hos farmor, på High Chaparrall och på marknad i Algutsrum med Dennis & Robin :)


Juli :)
Den här månaden konfirmerades Madde, Lottie, Sebbe, Simon, Elias, Håkan, Jacke, Kevin, Andreas N & Ralle i Torslunda. Självklart befann jag mig på platsen! :) Att vi nu var konfirmerade firade vi i Elias stuga. Det blev många skratt och ingen kommer väl glömma när Kevin hörde fel på "jag har skeva ögon" och fick det till "jag har skyhöga blodvärden"? x)
Min mobil kände för att arbeta emot mig och slutade därför fungera.. "R.I.P Ottilias mobil" skrev Madde i sanden på Talludden ;)
Madde & jag blev 15 år, båda två! :) Maddes födelsedag firades med sockerbomben, bad med killarna och sedan skräckfilm :)
Innan jag blev 15 åkte jag med Julia & hennes pappa till Göteborg och Liseberg. Det blev två minnesvärda dagar på Liseberg! :)
På min födelsedag beslöt jag mig ändå för att komma över Skitstövlen, det har jag Sebbe att tacka för! Visst gjorde det ont i början, men han är ju dum i huvudet! Dennis räddade hela kvällen och vi såg på film hos honom, Sebbe och jag var kvar längst :)


Augusti :)
Den här månaden firade vi Dennis som blev 15 år genom att ha filmkväll med fisktema, haha det var riktigt kul! Dessutom fick han "Guitar Hero - Metallica" av oss allihopa. Det var mycket uppskattat! :)
Vi hade också filmkväll hos Vendela, fast Sebbe kunde inte komma så jag messade med honom hela kvällen, dessutom sjöng Dennis & jag ABBA-låtar hela kvällen :)
Skolan började dock, men det var en fantastisk start! :) Simon blev också 15! :)
Sebbe och jag blev tillsammans<3 Plus att jag skaffade mig en ny mobil! :)


September :)
Sebbe blev äntligen 15 år och fick köra moppe lagligt, ÄNTLIGEN! x)Vi firade honom med grillade hamburgare och film hemma hos honom, myys! :)
Jag spenderade en hel helg hos farmor tillsammans med sis och kusin :)<3 Det var riktigt mysigt! Det blev en utflykt runt södra udden :)
I slutet av månaden åkte jag till Stockholm och Anna & Per för att praoa på Dramaten :)


Oktober :)
Jag fortsatte praoveckan på Dramaten, det var en av dom bästa veckorna på hela året! :D
Niorna hade volleybollturnering, haha självklart kom vi sist, i år igen. Haha, det blev liksom en tradition ;)
Lottie blev äntligen 15 hon med, fast om killarna får välja blev hon bara 13 år ;)
Dessutom fick vi höstlov! Den veckan avslutades med lasergame för att fira Lottie :) <3


November :)
Vi hade hemskunskap då jag tog lite bilder, och innan idrotten en måndag fick vi hänga upp alla kvarglömda kläder i gympasalen, då tog jag också lite bilder. Men annars hände det inte så mycket..
Sigrid blev fjortis! x) <3
Vi hade den andra ÖMSA-veckan i skolans historia, den var extremt mycket bättre än den första! :)


December :)
I årets sista månad var aulan ÄNTLIGEN klar! :D Sigrid, Stina & jag firade det med att springa under scenen, sen springa runt hela aulan och sedan hamna på scengolvet! x) HAHA!
Julen närmade sig, även jullovet. Men vi fick inte jullov förrens 22 december, här är vi snåla med loven! I alla fall, sista dagen bakade vi bullar och pepparkakor på hemkunskapen, jag jobbade med Dennis. Vi är ett bra team! :) Dennis, Simon, Madde, Lottie & Vendela uppträdde sedan i aulan. Självklart var dom bäst!! :D
Julafton spenderades med Elin & Julia, det blev att åka till Pelnabron två gånger under samma kväll, samtidigt som jag höll sms kontakt med Sebbe :)<3 Nyåret spenderades med Vilma, Charlotte, Affe & Albin. Så sista kvällen 2009 var extremt mysig! :)


THE END

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar