onsdag 9 december 2009

Trött och sur efter en skit-dag

Japp, jag är extremt super trött just nu och ganska sur med för den delen.
Dagen började med teater, visserligen älskar jag teater, men Birger sa att vi inte kommer spela upp våra pjäser, över huvudtaget eftersom dom är julpjäser allihopa.. :S
Sen hade vi rast, det är ju såklart alltid positivt!
Språk :/ Jag ville seriöst bara därifrån till slut, jag vill ifrån Skansen och klassen, okej, inte alla i klassen såklart. Dom är ju det bästa jag har, men några personer i klassen. Jag hade kunnat springa ut därifrån och aldrig mer komma tillbaka..!
Svenska :/ Skrev intervju-frågor till arbetet vi ska göra. Jag ska också göra ett fördjupningsarbete om något viktigt under andra världskriget, vilket blir MVG-fördjupning..!
Mat :) Självklart också positivt, det kan jag ju såklart inte säga något annat om, men onsdags-matrasten är bara 40 minuter lång. Det innebär att man hinner bort till matsalen, sen till skåpet och sen till gula korridoren för att vänta på att Yvonne ska komma, typ. Det är det man hinner..! Skit-schema!!!
SO :/ Vi pratade om Alfred Nobel, eftersom det är Nobeldagen imorgon och sådär. Det kunde jag ju i alla fall ganska bra, men sen pratade vi om vilka val vi har haft i Sverige sen 1921, det är jag ju självklart mindre bra på..
Rast igen, och den rasten var faktiskt ganska kul ändå. Dennis hotade med att vända mig eller Lottie upp och ner så vi höll oss till varandra, det är stunder som dom som jag älskar!
Engelska :) Tittade på "The green mile", jag har bara sett början ett antal gånger, men jag gillar den verkligen!! :)
På bussen hem satt jag och pratade med Disa, hon är som min lilla solstråle i det trista skol-mörkret! Tack!<3 Sara också för den delen! <3
Hemma tittade jag på "Project Runway" och sen satte jag igång med läxorna. Gjorde klart hemkunskapen som ska vara inlämnad senast imorgon, musikanalysen som ska vara inne imorgon, sen satte jag mig vid datorn och skrev rent labbrapporten som ska vara inne senast på fredag och började skriva lite på sammanfattningen på kemin, men där gav jag upp. Jag orkade inte mer!
Jag har bara en sak att säga och det är;
SKOLAN SUGER!!!

Det kanske märks att jag är på dåligt humör just nu?
- BRA!

Men något jag ser fram emot är;
- Helgen, som ska spenders i alla fall lite med Sebbe :)<3
- Jullovet, självklart!!
- Julafton, hallå det är väl också självklart?
- Nyår, jag menar nytt år betyder nya möjligheter ;)
- Tisdag eftermiddag, då arbetslaget ska ha en "ÖMSA-kväll", det blir typ som "Klssens dag" :)
- Onsdag, då hela arbetslaget är lediga! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar