torsdag 7 februari 2013

Muffins - check!

Hej igen. :) 

Nu är muffinsarna klara och de blev faktiskt ganska goda. :) De smakar inte riktigt som det brukar smaka när jag bakar muffins men helt okej ändå. Att de inte smakar likadant beror förmodligen på att de inte innehåller någon mjölk eller några ägg. Men jag är nöjd ändå och jag kommer inte skämmas över att ta med dem till skolan imorgon. ;) Dessutom tog de inte ens en halvtimme att göra. :)


RECEPT
Chokladmuffins
12 st i muffinsform, eller 21 i formar

4 dl vetemjöl
1 dl kakao
3 dl strösocker
2 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
2½ dl vatten
3/4 dl Olja / mjölkfritt flytande margarin eller 75g smält mjölkfritt margarin

Blanda alla torra ingredienserna och häll sedan i vattnet och oljan och rör om, det blir en tjock smet.
Grädda i 225ºC i ca 15-20 min i form.
Använder du pappersformar blir de mindre och du får korta ner gräddningstiden till ca 8-10 min

Receptet hittade jag här.

De såg nästan ut som gigantiska knäck innan de åkte in i ugnen.
 // Ottilia :)

1 kommentar: