torsdag 7 november 2013

Tandläkaren och drömmar

Hej på er. :) 

Min dag började med att jag fick skrapa rutorna på bilen för att kunna åka ner till tandläkaren. Eftersom det var första gången jag fick skrapa rutorna önskade jag när jag stod där att jag hade haft mer tid på mig och att jag hade tänkt på att koppla in kupévärmaren. Men jag tog mig iväg i tid och var till och med ett par minuter tidig till tandläkaren(score!). Väl där blev jag ganska nervös eftersom jag skulle laga en tand för första gången, men de var båda väldigt snälla och tog väl hand om mig så efter en halvtimme och två bedövningssprutor senare kunde jag gå därifrån med presenter som en kortlek & en tandborste för att det var sista gången jag gick dit gratis. ;)
Leendet blev något snett efter två bedövningssprutor... ;)
Jag tog sedan bussen in till stan och när jag kom in till Eductus var jag bara en halvtimme sen. Vi pratade om produkter och tjänster och marknadsföring. Sedan var det dags för lunch och eftersom jag fortfarande var bedövad kände jag mig otroligt dum när det var svårt att dricka ur min mugg, men det gick ganska bra ändå. Efter lunchen pratade vi om drömmar och alla delade med sig av någon av sina drömmar. De som kom från andra länder berättade att de egentligen inte hade några drömmar då man inte drömmer i deras länder. Mycket för att man har så mycket annat man måste göra, som att jobba ihop pengar till mat till exempel, istället för att drömma på saker som man ändå inte kommer uppnå. Det slog mig då att vi svenskar alltid pratar om vad vi drömmer om och att vi hela tiden har våra drömmar i bakhuvudet för att ha något att jobba oss mot. För att vi kan det, vi har drömmar som kan gå i uppfyllelse om vi jobbar riktigt hårt medan människor från andra länder inte har samma möjligheter som vi. Tänkvärt!
Lite innan två var dagen slut och då hade bedövningen nästan släppt helt, jag kunde då le normalt igen. ;) När jag kom hem bakade jag kladdekakemuffins som jag ska ha med mig till fredagsfikat imorgon. Det är min(& Audurs) tur och båda två försvinner på praktik på måndag så imorgon blir vår sista dag på några veckor. Det känns lite konstigt att inte komma dit på måndag morgon, jag har ändå åkt dit varje dag i sex veckors tid nu och träffat samma människor som jag har lärt känna och tycker mycket om. :)

Nu ska jag titta på Arga Snickaren och dricka lite te. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar