tisdag 19 november 2013

Som en måndag

Hej på er. :) 

Idag är det tisdag men det känns som att det är måndag för mig(så mycket att jag var nära på att skriva måndag istället för tisdag). Det beror på att jag var på praktiken i lördags och sen var ledig söndag och måndag. Den här veckan ska jag dessutom bara var där i fyra dagar så det känns bra. :) Jag har fått nytt schema idag och ska nu få lära mig kassan ordentligt, spännande! Den senaste veckan har jag varit hos killarna på ljud- och bildavdelningen. De har varit supersnälla och jag har hängt fast vid dem och, likt en svamp, sugit åt mig all information jag kunnat så att jag ska lära mig. Jag har fått skriva ut prisskyltar och hängt om både hörlurar och fjärrkontroller och lärt mig en hel del om TV-apparater och väggfästen som jag inte kunde innan. ;) Men det ska bli skönt att komma bort från de få filmtrailers och musikvideos som går rullande på vissa TV-apparater dagarna i ända. När man har sett samma saker 50 gånger(utan ljud) på alla skärmar som finns överallt vet man inte riktigt vart man ska vända sig längre. ;)
Idag har det varit jag och en kille till på vår avdelning och vi har satt upp en TV och fixat med lite annat. Jag har skrattat åt honom eftersom han har haft en hemskt dålig dag, så han var glad när han slutade vid halv tre. ;) Själv slutade jag vid tre så jag kom hem en timme senare. Då satte jag mig och gosade lite med kattungarna som precis har börjat röra sig utanför lådan och samtidigt blivit otroligt sociala. :)
Imorgon börjar jag vid nio och är sedan kvar till halv fyra. :)
// Ottilia :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar