måndag 11 november 2013

Praktikens första dag

Hej på er. :) 

Jag vaknade vid kl 06.00 i morse hos pojkvännen och kände mig lite nervös men samtidigt glad. Jag gjorde mig i ordning, sa hej då till pojkvännen(som knappt reagerade på att jag pratade med honom) och åkte sen in till stan. Vid 8 kom det en kille och släppte in mig och visade mig vart jag kunde lägga mina saker. Sedan visade han mig runt och jag träffade alla som var där. Alla var mycket trevliga och jag kände mig verkligen välkommen. När vi hade gått en runda gick jag in till chefen och hon berättade lite vad hon hade tänkt vad jag skulle göra och sen fick jag en skjorta och namnskylt som jag fick ta på mig innan morgonmötet började vid 9. Vi gick runt och kollade på veckans annonsvaror och de som jobbar på varje avdelning berättade om dem och förklarade så att alla kan sälja dem.
När mötet var slut var det öppningsdags och jag fick stanna på TV & ljud-avdelningen. Han som jobbade där idag visade mig vad som fanns på den avdelningen och berättade lite om vad man gör och sådär. Han kan det mesta om alla TV-apparater och sådär så jag har inte kunnat hjälpa kunderna något idag. Men jag har gått runt och sett glad ut och sett till att allt har fungerat och visat kunder till olika produkter runtom i varuhuset. Jag fick testa på deras datasystem, vilket inte är så svårt egentligen, och jag fick testa att stå i kassan en stund tillsammans med chefen innan jag gick på lunch. Jag fick sedan sluta vid 15.00 och åkte då hem med sprängande huvudvärk. Jag är helt slut efter alla intryck jag fått under dagen och ska ikväll bara titta på serier och sticka.
Imorgon börjar jag inte förrän 12 så jag kan sova några timmar extra med, det känns så bra då jag inte har sovit särskilt bra eftersom pojkvännen har tagit täcket från mig hela natten....
// Ottilia :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar