fredag 7 mars 2014

Jobb

Hej på er. :) 

Här ligger jag i soffan och är sådär lite för mätt. Jag jobbade till tre idag men kom inte från jobbet förrän klockan blev nästan halv fyra. Jag åkte då och handlade innan jag begav mig hemåt. Jag hade inte riktigt bestämt mig för vad jag skulle äta när jag kom hem men efter att ha tittat på tv en stund kom jag fram till att bakad potatis med skinkröra, det blev väldigt gott. Men uppenbarligen åt jag lite för mycket. ;)
I helgen ska jag jobba och räknat med idag kommer jag jobba fem dagar i rad. Det känns lite tungt, trots att jag inte jobbar fulla dagar dessa fem dagar. När jag gick i skolan var det inte alls konstigt att vara där fem dagar i sträck varje vecka och att sedan vara ledig under helgen. Men nu, sen jag började på Elgiganten, har jag vant mig vid att vara ledig en dag här och en där och sedan jobba tre dagar för att sedan vara ledig en och jobba en dag efter det. Det finns ingenting som är regelbundet och trots att jag tycker om när det är det så är det rätt så skönt att ha det som jag har det just nu. ;)
Imorgon är det final i Melodifestivalen och ska jag vara ärlig så har jag ingen gissning på vem som kommer vinna. Det känns inte som att det finns ingen låt som jag känner lite extra för. Så det ska verkligen bli intressant att se hur det blir imorgon.

Nu ska jag titta på Se upp för dårarna som börjar på Sjuan nu. ;)

// Ottilia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar